SRCDS Steam group

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[løst] serveropsætning under win 2008
(01-27-2011, 09:25 AM)michael_sj123 Wrote:  Altså, jeg er norsk men skal prøve å forklare da:
En "idler" kjører sånn at prosessoren går for fullt hele tiden.
Ikke spørr meg hvordan eller hva den gjør for å få det til, men den skal gi deg mer stabil fps.

Edit: Gå til "Task Manager", så "Processes", også høyreklikker du på srcds.exe og trykker "Set Affinity (tror jeg)", også velger du en kjerne for den.
oooh det har jeg prøvet, det gav ikke noget resultat, den køre kun på en kerne... :-S
[Image: 1676341245.png]
Reply
Hvis du gad, kunne du installere linux på den Big Grin
f.eks Ubuntu Server
Prøv at slå HPET til i bios Big Grin
Er der mange der skriver om, når man googler win 2008 på forums.srcds.com Big Grin
Google
[Image: b_350_20_692108_381007_FFFFFF_000000.png]
I only have 1 server Sad
Attack2
Reply
(01-27-2011, 08:38 AM)michael_sj123 Wrote:  Hm.. Du kjørte ikke Linux, så da er vell idlers ute av bildet.
Tipper det er på grunn av billig hardware (sier ikke at hw'en din suger).
Jo det kunne måske hjælpe.

Det han siger er at du skal køre et lille program, som egenligt bare idler. Altså regn faktisk ikke laver noget.

Code:
int main() {
    while(true) {
}
return 0;
}

Meget simpelt program og det er en idler. Det program vil køre i et uendeligt loop og give processoeren noget at arbejde med hele tiden for at den ikke "clocker" sig ned Smile
Reply
(01-27-2011, 06:37 PM)klausenbusk Wrote:  Hvis du gad, kunne du installere linux på den Big Grin
f.eks Ubuntu Server
Er der mange der skriver om, når man googler win 2008 på forums.srcds.com Big Grin
Google

har kigget i bios, der er ikke noget der hedder Hpet desværre :S
(01-27-2011, 08:00 PM)realchamp Wrote:  
(01-27-2011, 08:38 AM)michael_sj123 Wrote:  Hm.. Du kjørte ikke Linux, så da er vell idlers ute av bildet.
Tipper det er på grunn av billig hardware (sier ikke at hw'en din suger).
Jo det kunne måske hjælpe.

Det han siger er at du skal køre et lille program, som egenligt bare idler. Altså regn faktisk ikke laver noget.

Code:
int main() {
    while(true) {
}
return 0;
}

Meget simpelt program og det er en idler. Det program vil køre i et uendeligt loop og give processoeren noget at arbejde med hele tiden for at den ikke "clocker" sig ned Smile

men når man kigger på cpu use kan man se at den processor som køre srcds serveren arbejder 100% med 25 bots jeg kan holde den på 80% og en fps imellem 70-90 men så er der kun 10 bots på serveren.

det program:
som looper processoren, hvordan skal det ind på maskinen. en bat fil`?
hmm okay fik læst mig til en GCC compiler og det er c++ kode er jeg forkert på den?
og syntes ikke lige jeg kan finde en gcc compiler
Reply
Ja du kan godt kompilere det som C++ kode. Ellers kan jeg lige smide en kompileret fil op til dig.

Min egen processor fra AMD med 2.3GHz kunne sagtens holde 30 spillere med 66tick og stabilt fps. Så jeg tror ikke at det er CPU kræfter du mangler. Men prøv dog alligevel med 20bots og se hvordan det går an. Smile

Her er min .exe fil:

.zip   idler.zip (Size: 6.24 KB / Downloads: 3)

Den skulle ikke vise noget. Da den ikke laver noget output overhovedet. Den skal også bare køre i baggrunden.
Reply
Okay jeg har nu prøvet at smide idler på serveren. den bruger forresten 50% af prosessoren i xp og kun 25% i windows 2008 heh...
nå men det hjalp lige lidt, jeg kan stadig kun holde 10.0 fps når botsene møder hinanden og begynder at skyde.
jeg ved godt nok ikke hvor jeg nu skal tage fat :S
processoren køre iøvrigt rent 100% når serveren og idler køre på samme kerne
Reply
(01-28-2011, 12:19 AM)sonor Wrote:  Okay jeg har nu prøvet at smide idler på serveren. den bruger forresten 50% af prosessoren i xp og kun 25% i windows 2008 heh...
nå men det hjalp lige lidt, jeg kan stadig kun holde 10.0 fps når botsene møder hinanden og begynder at skyde.
jeg ved godt nok ikke hvor jeg nu skal tage fat :S
processoren køre iøvrigt rent 100% når serveren og idler køre på samme kerne

Prøv som sagt med Windows Media Player og prøv med lidt færre bots.
Reply
har ikke windows media player på serveren men har installeret vlc og det gør ingen forskel.
har nu prøvet følgende.

har to fysiske servere.
den ene
intel xeon 2 prossesore 2.4 ghz dual core
6 scsi diske samt controler køre raid 50
2 gb ddr ccm ram
styresystemet er windows 2008 sp 2 fuld opdateret

den anden
intel core duo 2.65 ghz
2 gb ddr2 ram
sata disk 300 gb
styresystem win xp sp3

på nr 2 maskine altså xp maskinen kan jeg smide 30 bots på og den går ikke engang ned på 100 fps

den første server køre på 10 fps. med mindre jeg har 8 bots så køre den 300-400 fps.

men det der undre mig er at den køre ned på 10 fps og lige som låser der ind til der er nogen døde så køre den langsomt op på de normale fps igen, og processoren ligger på 100% arbejde.

Kan det være at en rigtig server ikke "egner" sig til at køre srcds ?
selv om den køre ned på 10 fps bliver den dog på ingen måde ustabil alt andet køre normalt så det er ikke fordi den er overbelastet som sådan... men om det er fordi den bruger de andre kerner til alt muligt andet har jeg ingen anelse om.

Hvad med muligheden for at køre srcds på to kerner? så kan jeg da udelukke det er derfor?
Eller hvad med mere ram i den? den har jo pt 2 gb kan kun smide 1 gb mere i så er den fuld da mine ram stænger desværre kun er på 512 mb stykket....
og så vil jeg forstsætte med at rive hår ud af hovedet til en klogere end mig kommer med det gyldne råd Big Grin
Måske man skulle stille et par flasker go rødvin på højkant, eller 6l cola Big Grin
Reply
Du kunne også smide xp på server nummer 1 (eller linux), for at udelukke at det er styresystemt som er skyld i fps problemet Big Grin
I only have 1 server Sad
Attack2
Reply
hehe.... tror ikke engang win xp kan køre på den :S
men det var godt nok noget af et job, cromdrevet virker ikke så det er med ekstern dvd-drev over usb 1.0 *host*

edit
hey måske en virtuel xp kunne gøre trickset Big Grin
Reply
Du kunne jo prøve at installere Ubuntu på server 1. Det ville ikke være nogen dårlig idé.
Reply
(01-27-2011, 08:48 PM)sonor Wrote:  
(01-27-2011, 06:37 PM)klausenbusk Wrote:  Hvis du gad, kunne du installere linux på den Big Grin
f.eks Ubuntu Server
Google

HPET står for High Precision Event Timer, så kan det være du kan finde det Big Grin

I only have 1 server Sad
Attack2
Reply
(01-28-2011, 08:21 AM)klausenbusk Wrote:  
(01-27-2011, 08:48 PM)sonor Wrote:  
f.eks Ubuntu Server
Google

HPET står for High Precision Event Timer, så kan det være du kan finde det Big Grin

Den er ikke i bios har været alt igennem, skla dog siges jeg har ingen anelse om hvad bios version den køre med, har lige været inde og lure og der er godt nok en bios update, men til diskette :S man kan vel ikke engang købe floppy disk mere!
forresten så hedder bundkortet Intel® Server Board SE7501WV2
http://downloadcenter.intel.com/SearchResult.aspx?lang=eng&ProductFamily=Server+Products&ProductLine=Intel%C2%AE+Server+Boards&ProductProduct=Intel%C2%AE+Server+Board+SE7501WV2
Reply
Hvis jeg var dig, ville jeg smække ubuntu server på den Big Grin (er løbet tør for ideer Big Grin)
I only have 1 server Sad
Attack2
Reply
Jeg tror godt du kan boote det op på en USB pind. Hvis din server har sådan en Big Grin
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 3 Guest(s)