SRCDS Steam group

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[løst] serveropsætning under win 2008
(01-28-2011, 09:46 PM)realchamp Wrote:  Jeg tror godt du kan boote det op på en USB pind. Hvis din server har sådan en Big Grin

jo jo den har usb... altså usb 1.0 Wink
har hentet windows 2003 og vil prøve at installere det i dag, hvis det ikke hjælper så må jeg prøve ubuntu
gider bare ikke installere det hvis jeg ikke kan få hyper-v installeret
er sku lidt nemmere at virtualisere lortet end starte forfra.
men nu kan jeg ikke finde en hyper v til x86 amen det er jo flot....
[Image: 1676341245.png]
Reply
nu har jeg fundet en vej uden om hyper-v jeg brugte vmware workstation og smed den oven på win 2008
installerede en virtuel windows 2003
håbede lidt jeg kunne fordele cpu forbruget ud på 2 og at vmware kunne klare det men nej.
Harogså prøvet at køre en srcds server under en virtuel windows 2003 resultatet var desværre det samme Sad

ny hardware ?
Reply
(01-30-2011, 05:13 AM)sonor Wrote:  ny hardware ?

Kan godt være du skulle have fat i noget nyt, ja. Prøv med Ubuntu inden da.
Reply
tror virkelig ikke jeg er rustet til at kaste mig ud et ubunto projekt Sad

Sidder og er vildt irriteret over jeg ikke har en eneste ide om hvorfor den ikke vil køre srcds. den køre win 2008 til ug og er utrolig behagelig at arbejde med, alt køre bare smurt den køres også srcds perfekt, lige ind til jeg loader over ti bots så går den ned på de 10 fps.
Der skulle vel ikke findes et eller andet værktøj man kunne sætte på der kunne overvåge og så gik mig et klart billede på hvor det går galt for den. bare tanken om jeg skifter det hele ud og så var det bare 512 mb ram der sku til så havde det kørt :S det vil plage mig resten af livet!
Reply
Bots kræver væsentlig mere cpu kraft end en "normal" spillere kræver!
Har du prøvet med 10 "normale" spillere? (så kan vi da udelukke det Big Grin)

og hvis du installere ubuntu desktop, er ubuntu altså ikke særligt svært Big Grin
[Image: b_350_20_692108_381007_FFFFFF_000000.png]
I only have 1 server Sad
Attack2
Reply
Jeg har nu i frustration købt nyt bundkort, cpu og ram
asrock bundkort
8 gh corsair ram
4 kernet 3000 ghz Am3 processor

Kunne ikke få den over 200 fps men efter en opdatering af drivere sprang den fra 200 til 999fps og jeg undre mig stadig over hvorfor den lavede det hop. Noget må jo ikke have været installeret korrekt.

Nu har jeg så et Choke problem, når man er i duel 4 mand så hopper choke værdien op på en 15 stykker, en som vi spiller med forklarede at det kunne være mange ting, router problemer, server problemer eller klient problemer....
Men efter hvad jeg har læst mig til er det fordi der står pakker i kø som vil fra serveren og ud til brugeren...

Kan det være grunden til vi oplever forsinkelse.
eks. 1: Man trykker på skydeknappen og mener man ville have nået et skud men man er død
eks. 2: Man sigter lige på hovedet af en spiller men man rammer ikke....
Hvad er nu det.

Skal siges at vi kørte 200 fps på daværende tidspunkt, har godt læst at 999fps er spild af kræfter, men hvis den dykker i fps så er der jo længere ned til lag tilstand så satser lidt på man har en større chance for at holde spillet lag-fri Big Grin
(dette er min egen personlige teori og holder sikkert ikke vand høh)

har også sat -tickrate som før var 100 ned på 66 da det åbenbart også spiller ind.

Reply
1. Tickrate virker ikke mere.
2. Chockes skyldes når pakkerne ikke kommer hurtigt nok frem. (eller som du skrev, når de står i kø)
Løsning: Sæt højre sv_maxrate og sv_minrate.

3. Der manglede nok HPET på dit gamle udstyr Smile
Reply
Kunne en bios update havde løst problemet med dit gamle bundkort hmm? Big Grin
Løste et problem på min pc, før kørte programmer kun optimalt ved hver 2 genstart Smile (ja det lyder skørt)
I only have 1 server Sad
Attack2
Reply
Du skal tænke på at den ældre processor ikke havde specielt mange og sikkert heller ikke de optimale instruktionssæt for srcds. Nyere teknologi = bedre performance.
Slå den med jeres fiberforbindelser...

[Image: 1308107839.png]
Reply
Jeg har endnu ikke fået opdateret biosen i de to gamle servere. Men har helt klart tænkt mig at prøve det, nu køre srcds serverne i hvert fald og det var første prioritet har ferie i uge 7 så skal der sættes stats op Big Grin
og rodes videre der. overvejer pt at sætte et cluster op i vmware, men er lidt bekymret for om jeg kan flytte srcds ind under et virtuel win 2008.
Skal hoste lidt for et par stykker som konstant fucker deres windows op ved siden af heh.
Reply
Hvorfor skal det hele køre virtuelt? Big Grin
I only have 1 server Sad
Attack2
Reply
(02-05-2011, 12:44 AM)sonor Wrote:  Jeg har endnu ikke fået opdateret biosen i de to gamle servere. Men har helt klart tænkt mig at prøve det, nu køre srcds serverne i hvert fald og det var første prioritet har ferie i uge 7 så skal der sættes stats op Big Grin
og rodes videre der. overvejer pt at sætte et cluster op i vmware, men er lidt bekymret for om jeg kan flytte srcds ind under et virtuel win 2008.
Skal hoste lidt for et par stykker som konstant fucker deres windows op ved siden af heh.

Du må sige til hvis du på et tidspunkt vil have dine maskiner stående på en professionel forbindelse. :-)

(02-05-2011, 12:47 AM)klausenbusk Wrote:  Hvorfor skal det hele køre virtuelt? Big Grin

Det burde du jo næsten spørge dig selv om... Wink
Slå den med jeres fiberforbindelser...

[Image: 1308107839.png]
Reply
(02-05-2011, 01:58 AM)lol554 Wrote:  Du må sige til hvis du på et tidspunkt vil have dine maskiner stående på en professionel forbindelse. :-)

*host* Big Grin
Reply
(02-05-2011, 01:58 AM)lol554 Wrote:  
(02-05-2011, 12:44 AM)sonor Wrote:  Jeg har endnu ikke fået opdateret biosen i de to gamle servere. Men har helt klart tænkt mig at prøve det, nu køre srcds serverne i hvert fald og det var første prioritet har ferie i uge 7 så skal der sættes stats op Big Grin

Du må sige til hvis du på et tidspunkt vil have dine maskiner stående på en professionel forbindelse. :-)

(02-05-2011, 12:47 AM)klausenbusk Wrote:  Hvorfor skal det hele køre virtuelt? Big Grin

Det burde du jo næsten spørge dig selv om... Wink

hihi Big Grin
I only have 1 server Sad
Attack2
Reply

fordi der er en 3-4 stykker der skal have deres egen win xp på serveren Toungue
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)