SRCDS Steam group

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zeer vreemd server/port forward probleem! [Garry's Mod]
Hallo mede-forumers,

Ik zit hier met een eigenaardig probleem...

Wanneer ik de nodige poorten forward kan ik een eigen server hosten (Garry's Mod) die voor iedereen zichtbaar is, maar wanneer ik zélf met een andere server verbinding maak, blijft de progressbar hangen op 2 blokjes en krijg ik een 'Connection failed after 4 retries'.

(de poorten die ik forward zijn 27030-27039 (TCP) en 1200,27000-27015 (UDP) )

Zet ik portforwarding echter uit, dan kan ik op iedere server spelen maar kan ik weer géén eigen server hosten (verschijnt dan niet in de lijst).

Wanneer ik echter de server-ip in DMZ zet kan ik een zowel een server hosten als servers joinen, alleen wordt het gebruik van DMZ vaak afgeraden omdat
je daarmee ook andere poorten blootstelt, dus niet alleen het noodzakelijke.

Aangezien in het verleden alles prima dmv portforwarding functioneerde, vraag ik mij af waarom en waardoor dit nu ineens niét meer lukt.

Verder zijn er geen hard-/software firewalls actief (óók niet die van Windows) en staan er momenteel niet eens op.

Wie kan mij helpen? Sad

ps: Draai onder XP Pro SP3 NL X86/32 bit, D-Link DIR-655 router

Groetjes,
Mr.Death(match)
Reply
Het zou kunnen dat je spel precies dezelfde poort probeert te gebruiken als je server waardoor je er dus niet doorheen komt.

DMZ is niet zo gevaarlijk als je denkt, in plaats van dat onbekend internet verkeer gelokkeerd wordt door de router stuur je het naar een computer, deze computer doet er net zo goed niets mee tenzij er dus iets op deze computer draait dat het kan accepteren.

Het is misschien een idee om de port van je server op 27016 te zetten i.p.v. 27015.
Join the Source Dedicated Server Support Group on Steam Community!
Source Dedicated Server (SRCDS)
Free to join, Live support! (When available)

http://forums.srcds.com/viewtopic/5114
Reply
Hey Drocona. Je bent geloof ik m'n vaste contactpersoon hier op het forum. De vorige keer reageerde je óók :+)

Thanks voor je reactie. Wat je zegt zou inderdaad kunnen, alleen is het wel zo dat ik de server niet op die poort had draaien toen ik een andere server joinde (was ik vergeten in m'n bericht te vermelden). De server stond uit. Dit maakt het probleem toch wel bijzonder. Vandaar m'n vraagstelling. Ik zou de poort kunnen veranderen, dat ga ik zo ff doen :-)

Kan jij het verklaren waarom dit probleem óók optreed wanneer ik een willekeurig spel join en ik op dat moment géén server heb draaien?
De poort(en) worden niet geblokkeerd of door andere programma's gebruikt.

Bedankt voor je reactie en de tip :-)

Mr.Death(match)
Reply
Ik ben niet echt iemand van routers, reden hiervoor is dat er in mijn ogen te veel dingen gebeuren met die routers die niet zouden moeten kunnen, dit is ook weer zoiets.
Vaak doen routers wat ze zelf willen, in dit geval lijkt het erop dat die router ineens je gameport aan het blocken is omdat ie naar een andere computer geforward word (zou niet moeten gebeuren want dat is inkomende data).

En ja, ik help omdat er voor de rest vrij weinig Nederlanders zijn die veel van servers af weten, Hollanda was hier een aantal jaar terug nog die hielp mij goed maar die heb ik al minstens een jaar niet meer gezien.
Join the Source Dedicated Server Support Group on Steam Community!
Source Dedicated Server (SRCDS)
Free to join, Live support! (When available)

http://forums.srcds.com/viewtopic/5114
Reply
Ben ik weer ;-)

Hmm, is niet erg. Mbv DMZ doet alles het gewoon, dus waarom moeilijk doen en alles uit blijven proberen, wanneer het ook makkelijk kan (lang leve dmz) =:^)

Iig bedankt voor het meedenken en zijn er toevallig geen andere users/beheerders die Hollanda op één of andere manier kunnen (proberen te) bereiken?

Greetz,
Mr.Death
Reply
Sad 
Ik heb ook precies het zelfde probleem,
alleen bij mij kan ik gewoon als ik thuis kom een gmod server joinen maar dan uiteindelijk crashed de server of ik krijg een auto disconnect en als ik dan weer probeer te joinen doet hij het niet meer. SadSadSad
heb ook een server staat ook uit en de poorten van die zijn ook 27015,
ik kan die ook proberen te veranderen naar 27016,
zal dat zo ff doen,
maar heb je ook nog andere ideeën?
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)