SRCDS Steam group

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
CPU/Båndbredde
Hej allesammen

Jeg har sammen med en ven fra england, startet et GSP-Firma. Vi har allerede en lokation i Amsterdam. Vi starter så også en lokation i Danmark pga. at vi kan blæse de andre danske hosters fuldstændig omkuld, da de er rimelig dyre. Nu har jeg så grublet over hvordan jeg kan presse serveren til det yderste. Her er min første server:

IBM eServer x346 series
2 x Intel Xeon Dual Core 3,4ghz
12GB PC-3200 ram
6 x 146GB 15K HDD's
100MBIT/S båndbredde (nok til at klare 384 spillere på samme tid)
Windows Server 2003/2008 eller Linux Ubuntu (hvilket er bedst?)

Nu vil jeg gerne høre om hvor mange server jeg kan have kørende på den server? Altså f.eks. hvor mange server pr. kerne
Har ram-frekvenserne indflydelse på hvordan SRCDS performer?

Forresten - hvis i kender nogle gode CO-Locations så skriv venligst Smile. Helst i Odense eller KBH
Slå den med jeres fiberforbindelser...

[Image: 1308107839.png]
Reply
Hej! Smile

Windows 2003 vil jeg sige, 2008 har nogle problemer. Sidste jeg blev opdateret om det.

Linux Ubuntu vil jeg nok fortække. Da det er gratis og SRCDS virker omtrent lige godt på begge. Linux er nok bedre til de mere erfarende.

Jeg skulle mene at du kan tage 660 slots @ 100tick = 100/100MBIT.
(Kun Counter-Strike: Source og Counter-Strike 1,6)

Men du kommer vil nok til og hoste flere servere end Counter-Strike: Source, 1,6.
(Team fortress 2) Men så vil nok holde mig på de 384 der Smile.

De/den maskine der kan ca. have dette per core: 60-70 slots 100TICK (måske en lille smule mere).

Altså, du skal nok ikke tage Odense, da der ikke er særlig gode bredbånds forbindelser. Så du skal nok gå efter Århus eller København.
Jeg kender dette sted i København: http://www.jay.net - det kan godt være at det er noget andet du kigger efter. Men det skulle være meget identisk, de har op til 10GBIT eller 1000/1000MBIT, så kan du jo hoste flere servere!

lol554 Wrote:Vi starter så også en lokation i Danmark pga. at vi kan blæse de andre danske hosters fuldstændig omkuld, da de er rimelig dyre.

Haha, det var fandme os på tide! Godt! Kommer I op og hoste 1000FPS servere? Wink
Reply
Aah okay Smile. Sikke en dejlig hjælp. Det kan være at jeg kan få et godt tilbud gennem det firma jeg arbejder for (dem der sælger mine servere).

Det med hvor mange slots de kan tage (hver kerne), er sku en fin hjælp Wink

Omkring det med 1000FPS servere kan vi sagtens komme ind på Smile. Det er til warservere ikke?

Reply
Jo! Det med 1000FPS er til warservere! Hvis det var FFA server, så bliver dine maskine godt nok overbelastet Smile

Og husk, hvis du vil have lås på din FPS, så at dine kunder ikke kan skifte den, så har jeg en metode du kan bruge.

Gå ind i din startup linje. Og skriv dette ind:

Code:
+fps_max 600 +alias "fps_max" "say SERVER FPS IS LOCKED"

Så når de prøver at skifte den, får de bare SERVER FPS IS LOCKED og den bliver på 512FPS (fps_max 600 = 512FPS cirka).
(Bare skift 600 til hvad du vil have)

Og husk at dine kunder stadigvæk kan se serverens FPS Wink

Så lidt da Smile
Reply
Nice nok tak Smile. Har du nogen anelse om hvad priserne hos Jay.net er? Hvor meget de tager for trafik, strøm osv.?

Reply
Det skulle gerne alt sammen stå på deres hjemmeside. Ellers har de en support linje du kan ringe til, vedrørende de ting der.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)