Hej allesammen
Jeg har sammen med en ven fra england, startet et GSP-Firma. Vi har allerede en lokation i Amsterdam. Vi starter så også en lokation i Danmark pga. at vi kan blæse de andre danske hosters fuldstændig omkuld, da de er rimelig dyre. Nu har jeg så grublet over hvordan jeg kan presse serveren til det yderste. Her er min første server:
IBM eServer x346 series
2 x Intel Xeon Dual Core 3,4ghz
12GB PC-3200 ram
6 x 146GB 15K HDD's
100MBIT/S båndbredde (nok til at klare 384 spillere på samme tid)
Windows Server 2003/2008 eller Linux Ubuntu (hvilket er bedst?)
Nu vil jeg gerne høre om hvor mange server jeg kan have kørende på den server? Altså f.eks. hvor mange server pr. kerne
Har ram-frekvenserne indflydelse på hvordan SRCDS performer?
Forresten - hvis i kender nogle gode CO-Locations så skriv venligst . Helst i Odense eller KBH
Jeg har sammen med en ven fra england, startet et GSP-Firma. Vi har allerede en lokation i Amsterdam. Vi starter så også en lokation i Danmark pga. at vi kan blæse de andre danske hosters fuldstændig omkuld, da de er rimelig dyre. Nu har jeg så grublet over hvordan jeg kan presse serveren til det yderste. Her er min første server:
IBM eServer x346 series
2 x Intel Xeon Dual Core 3,4ghz
12GB PC-3200 ram
6 x 146GB 15K HDD's
100MBIT/S båndbredde (nok til at klare 384 spillere på samme tid)
Windows Server 2003/2008 eller Linux Ubuntu (hvilket er bedst?)
Nu vil jeg gerne høre om hvor mange server jeg kan have kørende på den server? Altså f.eks. hvor mange server pr. kerne
Har ram-frekvenserne indflydelse på hvordan SRCDS performer?
Forresten - hvis i kender nogle gode CO-Locations så skriv venligst . Helst i Odense eller KBH
Slå den med jeres fiberforbindelser...