SRCDS Steam group

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Spelers kunnen geen geluiden afspelen in chat -> Not authorised to use admin commands
Gegroet mensen @ srcds forum! Smile

Ik ben al een tijdje bezig met het configureren van een dedicated Team Fortress 2 server mbv Mani Admin Plugin (vsp). Dit is mij aardig gelukt (mede dankzij de gevonden uitleg op verschillende websites, waaronder srcds en Dracona's uitmuntende tutorial Smile.

Echter ondervind ik momenteel toch een drietal problemen.

Deze zijn:

* Niet weten hoe team auto-balance uit te schakelen, om ten alle tijden een willekeurig team te kunnen kiezen
(mp_autoteambalance 0 in server.cfg lijkt geen effect te hebben. Heb tevens mani_server.cfg bekeken)

* Hoe ik de server geen mensen meer laat auto-kicken bij inactiviteit

en ten derde:

* Spelers krijgen de melding 'Mani Admin Plugin: You are not authorised to use admin commands', bij een poging tot het afspelen van custom geluiden via de chat (gebruikte commando is ma_play). Ikzelf kan dit wél doen.

Aangezien ik over meerdere computers beschik, kan ik makkelijker zien wat en waar het fout gaat en waar de problemen zich voordoen.

Omdat (op het bovenstaande na) alles goed lijkt te werken, ligt/zit het probleem van de custom geluiden (mijns inziens) in de clients.txt

Of dit daadwerkelijk het geval is en hoe dit valt op te lossen weet ik niet. M'n inhoudelijke kennis over de clients.txt is niet bepaald geweldig :+)

Toch blijf ik denken dat het iets te maken heeft met gebruik(er)srechten.

Ik zou dan ook graag willen dat de mensen die op m'n server spelen, geluiden kunnen afspelen, door simpelweg korte woorden in de chat te typen. Als admin zijnde lukt dit wel... nu de spelers nog! Smile

Ik dank je/jullie alvast hartelijk voor de geboden hulp!

*EDIT*: Ik ontdekte in de console nog een melding, die ik steeds krijg wanneer ik via de chat een geluidje afspeel; 'FCVAR_SERVER_CAN_EXECUTE prevented server running command: say'.

Ik had hier en daar ook iets gelezen over cl_restrict_server_commands 0, maar Valve had deze command geloof ik verwijderd.
Heeft de sv_pure setting anders misschien iets met de bovenstaande melding te maken? Het wordt me allemaal nu wel een beetje erg vaag... Sad

...op een andere site lees ik zelfs dat het niet meer mogelijk is voor servers om client-side alias commando's uit te voeren. Gaat hiermee de door spelers afgespeelde geluiden functie verloren, of ben ik nu helemaal de draad kwijt? :@ Ik kan misschien beter een reactie afwachten......

/Mr.Death(match) a.k.a Mr.PeePiePoopyPants
Reply
Mr.Death(match) Wrote:* Niet weten hoe team auto-balance uit te schakelen, om ten alle tijden een willekeurig team te kunnen kiezen
(mp_autoteambalance 0 in server.cfg lijkt geen effect te hebben. Heb tevens mani_server.cfg bekeken)

Probeer deze toe te voegen aan je server.cfg"
Code:
mp_autoteambalance 0        //Server automatically changes players to even teams
mp_teamoverride 0        //Allow server to regulate teams
mp_limitteams 0            //Max # of players 1 team can have over another (0 disables check)
In mani_server.cfg:
Code:
mani_autobalance_teams 0

Mr.Death(match) Wrote:* Hoe ik de server geen mensen meer laat auto-kicken bij inactiviteit

In de server.cfg:
Code:
mp_autokick 0            //Kick idle/team-killing players
mani_server.cfg:
Code:
mani_afk_kicker 1

Mr.Death(match) Wrote:en ten derde:

* Spelers krijgen de melding 'Mani Admin Plugin: You are not authorised to use admin commands', bij een poging tot het afspelen van custom geluiden via de chat (gebruikte commando is ma_play). Ikzelf kan dit wél doen.

Spelen de geluiden als admin wel af als je de verkorte woorden in chat gebruikt? of krijg je dan die fcvar error?
Welke versie van mani gebruik je?
Join the Source Dedicated Server Support Group on Steam Community!
Source Dedicated Server (SRCDS)
Free to join, Live support! (When available)

http://forums.srcds.com/viewtopic/5114
Reply
Hoi Drocona! Smile Ik zag dat ik je naam verkeerd geschreven had, snorry :$

Thx voor de gegeven antwoorden, ik zal er z.s.m naar kijken en doorgeven of het werkt! Smile

* Ik gebruik momenteel nog versie 1.2s orange. Ik had in de mani FAQ wel gelezen dat versie 1.2o beter was om te gebruiken
op een windows bak ivm met crashen van server. Dit doet m'n server echter (nog) niet... afkloppen Wink

* De geluiden kan ik als admin gewoon afspelen en ik hoor ze ook. De fcvar melding zie ik hierbij ook.

Bedankt voor het meedenken! Smile

edit: of het belangrijk is om te weten, weet ik niet, maar de volgende fcvar meldingen zie ik als eerste (na inloggen op server)

Quote:Convar r_rootlod has conflicting FCVAR_CHEAT flags (child: FCVAR_CHEAT, parent: no FCVAR_CHEAT, parent wins)
Convar r_eyeglintlodpixels has conflicting FCVAR_CHEAT flags (child: FCVAR_CHEAT, parent: no FCVAR_CHEAT, parent wins)
Convar r_skin has conflicting FCVAR_CHEAT flags (child: no FCVAR_CHEAT, parent: FCVAR_CHEAT, parent wins)
Convar mat_softwareskin has conflicting FCVAR_CHEAT flags (child: no FCVAR_CHEAT, parent: FCVAR_CHEAT, parent wins)

/Mr.Death(match)
Reply
Ik heb zelf nog nooit TF2 met mani gedraait, een aantal mensen raden het compleet af hier op de fora, ze gaan allemaal met beetlesmod of sourcemod. Sourcemod kan ik zeker aanraden mocht mani niet werken, er zijn honderden addons voor sourcemod en het is snel+handig.
Join the Source Dedicated Server Support Group on Steam Community!
Source Dedicated Server (SRCDS)
Free to join, Live support! (When available)

http://forums.srcds.com/viewtopic/5114
Reply
aha.. mja, dan moet ik die anders 'ns proberen (in de hoop dat het dan wél lukt). In ieder geval bedankt voor de gegeven tips e.d Wink

ps: De afk-kick en autobalance zijn na het (in-/door)voeren van jou wijzigingen nogsteeds actief :@ zucht..
Reply
ff een update. Het is me (geloof ik) gelukt om de afk-kick en (auto)team-balance uit te schakelen. Ik heb hiervoor het onderstaande in de server.cfg gezet.

Quote:mp_autoteambalance 0
mp_teamoverride 0
mp_teams_unbalance_limit 0
mp_idledealmethod 0

mp_autokick en mp_limitteams werden niet herkend.

Nu de geluidjes nog.... iemand? Smile

/Mr.Death(match)
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)