05-14-2009, 08:36 PM
Installere Left 4 Dead Server på Linux Ubuntu(Dansk)
Ting du skal vide før vi starter
Intallation af Left 4 Dead Server
Først og fremmest skal vi downloade HldsUpdateTool.bin.
Det gør vi ved at åbne vores kommandoprompt.
Gå op i Applications og så ned i Tilbehør. Nu skulle der komme en ny menu ud fra den. Vælg Terminal.
Du skulle nu se dette:
Nu skal vi så downloade HldsUpdateTool.bin. Og vi skal gøre klar til at installere HldsUpdatetool.bin.
Nu skal du så skrive mkdir srcds_l ind i terminalen og tryk på Enter. Så laver vi et nyt biblotek, som hedder srcds_l. Det er deri dine filer til serveren vil blive installeret og downloaded til.
Sådan her:
Nu skal du så skrive cd srcds_l ind i terminalen og tryk på Enter.
Sådan her, efter jeg har skrevet mkdir srcds_l og har trykket på Enter:
Så nu er du i srcds_l
Nu skal vi så downloade HldsUpdateTool.bin. Det gør man sådan her:
Nu skal du så skrive dette her ind i din terminal og trykke på Enter:
Nu vil HldsUpdateTool.bin blive downloaded. Nu skal du bare vente, du kan se i din terminal hvornår den er færdig med at downloade og så går du bare videre.
Når den er færdig med at downloade, skal du skrive dette her ind i din terminal:
Nu skal vi udpakke HldsUpdateTool.bin.
Og nu skal du skrive dette her ind i din terminal:
Nu skulle du gerne se en ”agreement” i din terminal. Den er meget lang. Hvis du acceptere disse betingelser, skal du bare skrive yes in i terminalen og trykke på Enter.
Og efter det skulle der gerne stå dette i din terminal: extracting steam.tar.Z...done
Nu skal vi så i gang med at downloade den nyeste version af hldsupdatetool. Eller selve det program der skal downloade og installere Left 4 Dead serveren for os.
Nu skal du så bare skrive dette her ind i din terminal:
Når du nu har skrevet dette her, kan det tage et stykke tid, før du kan komme videre. Derfor skal du IKKE lukke din terminal ned, bare vent lidt. Når den er færdig, skulle din srcds_l gerne se sådan her ud:
I alt 3 filer(der kan eventuelt være flere ved dig).
Nu skal vi så i gang med, at downloade selve Left 4 Dead filerne.
Dette her kan tage rigtig lang tid! Og jeg fraråder dig, at lukke terminalen ned imens du downloader filerne, eller du mister/disconnecter fra internettet. Hvis du mister internet forbindelsen, skal du bare skrive denne kommando ind i den:
(Men først luk den ned og start forfra!)
Nu skal du så skrive dette her ind i din terminal:
I din srcds_l vil der nu blive lavet nogle mapper, hvori filerne kommer til og ligge i. Det gør den automatisk. Så det skal du ikke tænke på. Og hvis den siger: No installation record found at . skal du bare vente, den tager lige nogle få minuter, så kommer den videre. Som f.eks. her:
Når den nu kommer til maps, kan det tage lang til at downloade én enkelt fil!
Den vil også begynde at downloade hl2\ indhold. Det er normalt!
Når den nu er færdig, skulle din terminal se sådan her ud:
(Mine procenter(%) har et andet nummer end hvad du har. Det skal du ikke tage dig af).
Og din srcds_l/l4d skulle nu gerne se sådan her ud:
Start Serveren!
Nu er det på tide at starte serveren. Nu skal vi bruge nogle kommandoer til at starte den op.
Du kan se min FAQ list med kommandoer her: http://forums.srcds.com/viewtopic/8338
Men vi bruger den jeg viser her, hvis du vil, kan du bare skifte til dine egne behov.
Nu skal du så skrive dette her ind i din terminal, sådan at den kommer over i det nye bibliotek.
cd l4d
Og så skal du skrive:
./srcds_run -game left4dead +map l4d_airport01_greenhouse
Nu skulle din Left 4 Dead Dedicated Server gerne starte op, sådan her:
Du skal ikke tage dig af alle de fejl i min terminal, nogle af dem kan fjernes, hvorfra, andre er standard fejl.
Tillykke, du har nu lavet en Left 4 Dead Dedicated Server på Linux!
Credits
Opdateringer
Ting du skal vide før vi starter
- Jeg vil foretrække at du ved noget om Linux før du begynder på guiden!
- Mit Linux, som jeg viser jeg guiden med her, har et engelsk layout. Da det danske ikke er funktions dygtigt endnu. (Kun billederne)
- Der er nogle andre filer end selve map filerne, som tager MEGET lang tid at downloade.
Intallation af Left 4 Dead Server
Først og fremmest skal vi downloade HldsUpdateTool.bin.
Det gør vi ved at åbne vores kommandoprompt.
Gå op i Applications og så ned i Tilbehør. Nu skulle der komme en ny menu ud fra den. Vælg Terminal.
Du skulle nu se dette:
Nu skal vi så downloade HldsUpdateTool.bin. Og vi skal gøre klar til at installere HldsUpdatetool.bin.
Nu skal du så skrive mkdir srcds_l ind i terminalen og tryk på Enter. Så laver vi et nyt biblotek, som hedder srcds_l. Det er deri dine filer til serveren vil blive installeret og downloaded til.
Sådan her:
Nu skal du så skrive cd srcds_l ind i terminalen og tryk på Enter.
Sådan her, efter jeg har skrevet mkdir srcds_l og har trykket på Enter:
Så nu er du i srcds_l
Nu skal vi så downloade HldsUpdateTool.bin. Det gør man sådan her:
Nu skal du så skrive dette her ind i din terminal og trykke på Enter:
Code:
wget http://steampowered.com/download/HldsUpdateTool.bin
Nu vil HldsUpdateTool.bin blive downloaded. Nu skal du bare vente, du kan se i din terminal hvornår den er færdig med at downloade og så går du bare videre.
Når den er færdig med at downloade, skal du skrive dette her ind i din terminal:
Code:
chmod +x hldsupdatetool.bin
Nu skal vi udpakke HldsUpdateTool.bin.
Og nu skal du skrive dette her ind i din terminal:
Code:
./hldsupdatetool.bin
Nu skulle du gerne se en ”agreement” i din terminal. Den er meget lang. Hvis du acceptere disse betingelser, skal du bare skrive yes in i terminalen og trykke på Enter.
Og efter det skulle der gerne stå dette i din terminal: extracting steam.tar.Z...done
Nu skal vi så i gang med at downloade den nyeste version af hldsupdatetool. Eller selve det program der skal downloade og installere Left 4 Dead serveren for os.
Nu skal du så bare skrive dette her ind i din terminal:
Code:
./steam
Når du nu har skrevet dette her, kan det tage et stykke tid, før du kan komme videre. Derfor skal du IKKE lukke din terminal ned, bare vent lidt. Når den er færdig, skulle din srcds_l gerne se sådan her ud:
I alt 3 filer(der kan eventuelt være flere ved dig).
Nu skal vi så i gang med, at downloade selve Left 4 Dead filerne.
Dette her kan tage rigtig lang tid! Og jeg fraråder dig, at lukke terminalen ned imens du downloader filerne, eller du mister/disconnecter fra internettet. Hvis du mister internet forbindelsen, skal du bare skrive denne kommando ind i den:
(Men først luk den ned og start forfra!)
Nu skal du så skrive dette her ind i din terminal:
Code:
./steam -command update -game left4dead -dir .
I din srcds_l vil der nu blive lavet nogle mapper, hvori filerne kommer til og ligge i. Det gør den automatisk. Så det skal du ikke tænke på. Og hvis den siger: No installation record found at . skal du bare vente, den tager lige nogle få minuter, så kommer den videre. Som f.eks. her:
Når den nu kommer til maps, kan det tage lang til at downloade én enkelt fil!
Den vil også begynde at downloade hl2\ indhold. Det er normalt!
Når den nu er færdig, skulle din terminal se sådan her ud:
(Mine procenter(%) har et andet nummer end hvad du har. Det skal du ikke tage dig af).
Og din srcds_l/l4d skulle nu gerne se sådan her ud:
Start Serveren!
Nu er det på tide at starte serveren. Nu skal vi bruge nogle kommandoer til at starte den op.
Du kan se min FAQ list med kommandoer her: http://forums.srcds.com/viewtopic/8338
Men vi bruger den jeg viser her, hvis du vil, kan du bare skifte til dine egne behov.
Nu skal du så skrive dette her ind i din terminal, sådan at den kommer over i det nye bibliotek.
cd l4d
Og så skal du skrive:
./srcds_run -game left4dead +map l4d_airport01_greenhouse
Nu skulle din Left 4 Dead Dedicated Server gerne starte op, sådan her:
Du skal ikke tage dig af alle de fejl i min terminal, nogle af dem kan fjernes, hvorfra, andre er standard fejl.
Tillykke, du har nu lavet en Left 4 Dead Dedicated Server på Linux!
Credits
- realchamp – Ansvarlig og har lavet denne guide.
Opdateringer
- Ingen endnu.