Ja, jeg er 15 år gammel
Thread Rating:
Problemer med router
|
12-31-2008, 07:50 AM
** Dummeslag **
Tjek om det virkelig ER en router og ikke en switch.. Har lige byttet min gamle router ud med min switch og Bing! - Modem / Et must? - Router / kan man lave server osv med? - Switch / lige til at smide ud? Husk at spørge dem om dét champ ^^
Scientific-Atlanta / WebSTAR-EPC2100-series...
Tror det er et modem - Fandt lige et sted, hvor der var en der havde skrevet "And now I got this new MODEM ..." Modem, er et must! Den skal du bruge for at få internet i dit hjem. Når du bestiller internet hos nogle udbydere i Danmark, får du sådan en "box" såkaldt modem, for det stik du får igennem væggen ude fra vejen af, kan ikke sættes i en normal router(eller switcher). Det passer så ind i din modem box, derfra har du så et normalt internet kable, som du forbinder modemet og router med. Router, det er ikke noget man absolut skal have. Man kan sagtens køre server uden router, og være på nettet som normale folk kan. Men der er visse ting du ikke kan. - Du kan ikke sætte en statisk ip adresse, eller det er ikke nødvendigt, siden du ikke har multiple internet aforbindelse, når du kun har én modem box. Men hvis nu du havde 2 modemer med 2 forskellige internet forbindelser, som begge går ind i samme routere(I samme netværk), sættes en statisk IP, fordi, du kun vil bruge den ene forbindelse, derfor vælger du at have en fast IP på den forbindelse/IP. - Du kan ikke være på trådløst(du har ingen sender) Switch, er kun en router med mindre funktioner, ellers kan den næsten det samme. De bruges dog kun til at, der kan komme flere folk på nettet via. kabler. (Da der højst sandsynligt er 4 porte ud i routeren). Og det er os derfor man ikke bruger 2 routerer på samme netværk! Det giver kun problemer. . Så takket være switcher, kan vi godt holde store LAN events Uden problemer, som sån.
12-31-2008, 08:26 AM
Bargisen vis du køre via switch er alle porte åbnet, og du behøver ikke åbne noget, men vis du køre via router ska du til at åbne porte
12-31-2008, 08:50 AM
Qvintus Wrote:Bargisen vis du køre via switch er alle porte åbnet, og du behøver ikke åbne noget, men vis du køre via router ska du til at åbne porte Lige præcist! |
« Next Oldest | Next Newest »
|
Users browsing this thread: 9 Guest(s)