SRCDS Steam group

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Linux server med VAC synlig på LAN
Hej derude,

Jeg er i færd med at sætte et par Counter-Strike _1.6_ servere op på Linux Debian v.4.0.

Hertil har jeg et par spørgsmål. Det første og det vigtigste:

Hvordan får jeg serverne VAC sikret og samtidig synlig under LAN-listen i steam? Serverne skal bruges til et LAN party til at afholde konkurrencerne på, så det er vigtigt, at de nemt kan findes for deltagerne.

Jeg tester foreløbig kun med én server, som jeg starter med kommandoen:

./hlds_run -game cstrike -autoupdate +maxplayers 12 +map de_dust2 +ip 192.168.123.136 +port 27015

Jeg har prøvet en masse forskelligt, jeg har leget med +ip og +port, sv_lan og secure kommandoen, men har indtil videre ikke fundet ud af noget. For ca. et år siden kørte jeg 4-5 counter-strike 1.6 servere på Windows med VAC og mener godt at de kunne findes på LAN samtidig. Kan dog ikke huske hvad jeg gjorde, og hvordan jeg gør det igen med Linux.

Håber I kan hjælpe mig.

Med venlig hilsen
Kristian
Reply
Prøv med -secure i din startup linje.

btw. hvis den skal køre LAN, er det ikke nødvændig med +ip Smile
Reply
Hej realchamp,

Tak for det hurtige svar. Hvis jeg fjerner +ip så står der når jeg starter serveren:

"Could not establish connection to Steam servers", og derefter er VAC ikke aktiv. Heller ikke selvom jeg har sat -secure i startup linjen.

Jeg har sv_lan til 1 og secure til 1 i min CFG lige nu.

Er det pga. routeren jeg sidder bagved? Jeg tester serverne herhjemme lige nu, men når de skal bruges, bliver det i et andet miljø.
Reply
KristianI Wrote:Er det pga. routeren jeg sidder bagved? Jeg tester serverne herhjemme lige nu, men når de skal bruges, bliver det i et andet miljø.

Har du portforwarded de rigtige porte?

Og har du firewalls på i din router?
Reply
Jeg har portforwarded 27010-27025 til den lokale IP.

Der er ikke firewall i min router.
Reply
Prøv at forwarde:

27005 - 27015 TCP
27005 - 27015 UDP
Reply
Jeg arbejder i øjeblikket på at geninstallere min server. Vender tilbage til dig, når jeg kan tjekke om det virker.
Reply
Okay Smile
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 3 Guest(s)