SRCDS Steam group

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mani Admin - Problem med bærbar computer
I går lavede jeg en dedicated server, og jeg ville installere mani admin.
Jeg tror, at jeg har gjort det ordentligt, men når jeg så inde i spillet skal
åbne en eller anden kommandoprompt, så har jeg problemer.
Jeg sidder ved en bærbar, og jeg kan ikke finde den knap ( ~ ), som
jeg skal bruge i spillet for at åbne prompten.

Ved I, hvad jeg kan gøre? Jeg har prøvet alle knapper.

Hilsen Dynemand
Reply
Hej Smile

Du skal ikke bruge nogen "Knap"..

Men du skal gøre følgende:

Find denne sektion i dit steam(Steam er lokaliseret nede på linjen til højre)

Højre klik på det gå ind i Games/Spil.
Og gå ind under Mine spil(Hvis den ikke er).

Eksemple på billledet her:
[Image: Console1.jpg]
(Nu er mit jo ned dansk layout, hvis du har et engelsk skal jeg nok vise dig det i det, hvis det er).

Højre klik på "Counter-Strike:Source"
Og vælg så "Egenskaber"
Eksemple:
[Image: Console2.jpg]

Du skulle nu se dette:
[Image: Console3.jpg]

Klik så på Indstil startinstillinger

Og denne box her skulle komme op:
[Image: Console4-1.jpg]

Nu skal du så skrive: -console ind i den.
Eksemple:
[Image: Console5-1.jpg]

Og så tryk ok, og luk så resten ned og for en sikkerheds skyld, genstart steam.
Når du så næste gang åbener Counter-Strike:Source, der er en Kommandoprompt alias Console".

Bemærk: Hvis du kommer til at lukke den ned, bare genstart spillet(Gå helt ud af det og så ind igen, så er den der).
Reply
Tak for det. Jeg havde faktisk allerede Console i forvejen, men jeg troede ikke, at det var det, man skulle bruge. Jeg har prøvet at skrive det i console, men det virker ikke. Der er bare ikke noget som helst der virker, og jeg har lige fundet ud af, at man server kun fungerer i LAN. Jeg har brugt virkelig mange timer på det her, og jeg er bare ved at dø!

Nu har jeg slettet mani admin plugin og installeret metamod. Derefter installerede jeg mani admin plugin igen (jeg fulgte guides på dette forum), og når jeg trykker på min start.bat og får serveren til at køre, så får jeg tusindvis af fejlmeddelelser smidt i hovedet. Jeg tror, at jeg dropper det hele!
Reply
Hvad har du prøvet at skrive i din Console/Kommandoprompt?

Får at få den på nettet, skal du portforwarde din router.

Hvilken fejlmeddelelser får du?
Reply
Hej igen. Jeg var godt nok ved at give op i går, men nu har jeg slettet det hele og har installeret det hele igen. Jeg har også installeret mani admin gennem metamod, men jeg kan stadig ikke få det til at virke i spillet. Når jeg trykker på P, står der på skærmen, at jeg ikke har admin rettigheder eller sådan noget. Hvordan får jeg det?
Reply
Okay, du skal først have dit SteamID.(Skriv hvis du skal bruge hjælp til det)

Gå ind i ./cstrike/cfg/mani-admin-plugin/

Lav en .txt fil der hedder adminlist.txt.

Åben den og skriv dit SteamID ind den. (Kun: Steam_x:x:xxxxxx, ikke andet)

Gem så filen, og genstart server. så skulle det gerne virke.

Bare giv et reply så får du den i en detaljeret udgave.
(Dette her var den nemmeste måde at gøre det på).
Reply
Tusind tak! Nu virker det. Big Grin
Er det bedre at bruge den detaljerede udgave?
Hvordan får jeg serveren online?
Jeg har også lidt problemer med nogle maps. Jeg har valgt 2 forskellige maps, som skal bruges på serveren, men den bliver ved med at sige, at den næste map er cs_italy. :S
Hvilken hostport vil du anbefale at jeg bruger. Mit styresystem er Vista.

/Dynemand
Reply
1. Det jeg mener men en detaljeret udgave er bare at du selv skriver dine frags ind(hvilke ting du skal have adgang til), men du kan gøre det hele i admin menuen.

Gør dette(Dette er en del af den anden blandet med den nemme, jeg forslår at du går det så du kan se dit navn i admin sektionen, og hvis der kommer andre, kan du nemmere finde rundt i det): Du går ind på den bageste side, tager cleint access(det er number 2), så tar du add new cleint(kan ikke huske det helt præcist), og finder dig selv.(Ta' add med SteamID), gå nu tilbage til sidste side og ta' den igen, du går nu ind i Update cleint(kan ikke huske det helt præcist), find dig selv og vælg alle sammen.(Set all frags). Gå nu tilbage til den sidste side, og gå ind i Remove cleint, fjern den der hedder cleint_1, du har nu ikke admin mere. Genstart server så har du.

2. Du skal portforwarde din router, dvs. at du åbener nogle port så servern kan komme online, men hvis du ikke ejer routeren, skal du have dine forældre til det eller en adminstrator.

2.1. Det kræver os noget bredbånd og køre det(Hvor hurtig er dit hjemme net eller hvor den nu bliver kørt fra?)

3. Du skal gå ud i cstrike/maplist.txt eller mapcycle.txt(fjern alt i maplist.txt ogmapcycle.txt) og skriv de maps ind du blive have, og genstart servern, så kan du se dem inde på servern.

4. Jeg anbefalder altid 27015 eller 1337, lige meget om det er Vista Smile
Reply
Tak for det. Jeg har 1 Mb, men det er lidt ustabilt, da jeg bor et stykke ude på landet. Det tager vel ikke bredbånd, når jeg ikke har "tændt" for serveren, gør det? :S
Reply
Det tager ikke noget somhelst så længe den ikke er ONLINE.
Når den køre på LAN, tager den kun den data overførelse der skal til at sende rundt på netværket(Dette vil lagge, hvis din router er meget gammel, men det er så lidt det tager så det går nok Smile)

1mbit, det er ca. 11slots med 100tick, maximalt.

Men da du os skal spille og have MSN, Steam osv. som du nok os har, kan du nok lige tage 2 - 7 slots Smile
Reply
Ok. Kunne du hjælpe mig med at åbne de porte på routeren?
Reply
Jeg kan ikke gøre det, du skal, men jeg skal da prøve at hjælpe dig Smile.(Jeg er ikke 100% sikker på hvordan). Har dog ikke selv haft muligheden til at gøre det, siden min far ikke vil have at jeg gør det.

Sådan her:

1. Gå ind på denne addresse: 192.168.1.1
Så kommer der et login op, du skal have dit brugernavn og password et eller andet sted.

2. Hvad router har du, få så kan jeg måske vise Screenshots.
Reply
Tak, men jeg har ingen idé om, hvad det er for et brugernavn og password. Adressen, som jeg skulle gå ind på, virker heller ikke. Dette er min router: http://ak.buy.com/db_assets/large_images/885/204419885.jpg .
Reply
Så prøv: 83.88.114.249

Eller:
192.168.0.1
192.168.1.0
(Det er lidt forskelligt fra router til router).

Hmm, jeg har ikke det mærke som router.

Har du adgangs kode til dit internet?
Reply
Nej, det har jeg ikke. 192.168.0.1 virkede. Hvad skal jeg så gøre, når jeg kommer ind på siden?
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 2 Guest(s)