SRCDS Steam group

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Anbefaling vedr valg af addons til sikkerhed og stats
Mens jeg har opsat serverne og lavet diverse test og newbie fadæser har jeg valgt den ultimative sikkerhed: Jeg har ikke lukket nogen ind.

Selvom alle mine bots hedder Onkel som prefix bliver det dog lidt ensomt at spille uden menneskeligt modspil i længden.

Derfor er næste store skridt at få lagt så meget sikkerhed på at man ikke ligefrem lokker spillere med lavt selvværd til at betjene sig af aimbots eller barnlige forsøg på at overtage admin rettigheder uden min accept.

Serverne kører med MetaMod, SourceMod og diverse gameplay relaterede plugins som jeg gerne lister hvis det er relevant. Desuden har den ene af de to servere fået installeret Matti's EventScripts.

VAC sikring virker oplagt. Findes der plugins I kan anbefale til at supplere mht sikkerhed?

Jeg påtænker at finde et Voteban addon, så spillerne selv kan smide dem ud, der ikke blive fanget af VAC eller addons. Jeg satser på at finde udvælge et addon vha Approved Plugins delen af AlliedModders Forum, men det ville naturligvis lette processen, hvis I også har forslag til den del.

Desuden påtænker jeg at lægge noget stats på den af serverne der kører uden RPG, så der bliver lidt at stræbe efter udover næste kill. Jeg har kigget en del på forskellige stats løsninger og jeg synes klart at HLStatsCE er det mest tiltaltende system jeg har fundet. Fra deres installguide får jeg dog indtryk af, at det helst skal køre på en anden maskine end gameserveren ... Er det korrekt/nødvendigt?

Findes der andre gode stats-systemer, som I kan anbefale?

Flere af alternativerne ser ud til at kræve Mani Admin, men det konflikter vist med SourceMod?
Reply
Smæk Kigen's Anti-Cheat på den.
Så vidt jeg kender kan man ikke overtage admin rettigheder i sourcemod?
Angående et vote plugin, hvis du kikker på Sourcemod Stats, så er "Player Votes" den meste brugte. (ligger på over 1000 servere)
HLstatsX kan fint kører på samme maskine, som selve din server. (gør den hos mig), eneste alternativ til HLstatsX jeg kender er PsychoStats
(03-07-2011, 11:31 AM)Klaus Wrote:  Flere af alternativerne ser ud til at kræve Mani Admin, men det konflikter vist med SourceMod?
Hvilken alternativer?
Smide eventuelt DAF på din server, for at beskytte mod de fleste LAG/DDOS angreb. (En god firewall kan gøre det samme som DAF, læs her)
Læs SRCDS Hardening
[Image: b_350_20_692108_381007_FFFFFF_000000.png]
I only have 1 server Sad
Attack2
Reply
Mange tak Klausenbusk!

Quote:Smæk Kigen's Anti-Cheat på den.

Ok, super.

Quote:Angående et vote plugin, hvis du kikker på Sourcemod Stats, så er "Player Votes" den meste brugte

Glimrende. Så nupper jeg den også. Mange brugere plejer at være en garant for at eventuelle bugs bliver fundet og rettet inden for overskuelig tid.

Quote:Så vidt jeg kender kan man ikke overtage admin rettigheder i sourcemod?

Jeg mener at have læst om hackers der overtager rcon rettigheder. Jeg har indtryk af at der er svagheder i ManiMods sikkerhed, men ellers har jeg ingen anelse om hvilke svagheder der udnyttes.

Quote:HLstatsX kan fint kører på samme maskine, som selve din server.

Fint, så bliver det den jeg vælger. Det ser også rigtigt lækkert ud.

Quote:Hvilken alternativer?

Jeg kan ikke huske det - men det var muligvis nogle i ingame stats af en eller anden art - eller måske var det GameMe ...

Jeg vil gå igang med at læse mere om DAF og SRCDS Hardening ..

Din post var en kæmpe hjælp Klausenbusk. Tak for det!
Reply
HLStatsX kan jeg varmt anbefale. Det er meget godt og detaljeret Smile

Angående sikkerhed så er SourceMod nok, samt KAC hvis du gerne vil af med cheatere. Dog kan aimbot ikke rigtigt opdages af KAC ( Sad )
DAF hjælper ikke det store, jo det blockere en DoS exploit, men der er er mange andre alternativer, som kan køre det samme og dem kan du ikke blockere sådan lige til. Sad
Reply
HLStatsX og KAC ryger på idag, sammen med Player Votes.

Så må jeg lige læse op vedr. DAF/Firewall ...

Jeg takker igen Smile
Reply
Jeg har nu fået smidt KAC på. En KAC_Status viser at det kører, men samtidig siger den følgende:

Code:
Eye Test: Disabled
Anti-Wallhack: Off

På den ene side plejer der at være en mening med default settings er sat som de er ... på den anden side, lyder det som noget vi skal have slået til?
Reply
EyE Test er blevet rapporteret for at give falske positiver
Anit-WallHack, gør sådan at man kun får de andres spillers postion hvis man kan se dem, kræver meget cpu og skjuler nogle gange de andres spillere selvom at man skulle kunne se dem. (f.eks glas)
[Image: b_350_20_692108_381007_FFFFFF_000000.png]
I only have 1 server Sad
Attack2
Reply
Så var der jo gode grunde til at default var off

Du og Champ har en fantastisk viden - tak fordi I deler så flittigt ud af den!
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 3 Guest(s)