SRCDS Steam group

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Løst] Quake Sounds uden lyd
Jeg er stadig cs:s noob og håber derfor at kunne trække på dette forums fantastiske kapacitet igen.

Min cs:s server kører efterhånden rigtigt fint med MetaMod, SourceMod, ShowDamage (har glemt det nøjagtige navn), CSS:DM og Stripper:Source.

Nu vil jeg gerne ligge QuakeSounds på.

Jeg har tilstræbt at følge guiden på http://forums.alliedmods.net/showthread.php?t=91385&highlight=quake+sound Grafikken midt på skærmen bliver vist planmæssigt, ligesom jeg kan få quake sound menuen frem via chatboxen, men i klientens console ser jeg følgende:

Failed to load sound "quake\headshot.mp3", file probably missing from disk/repository

For mig ser det ud som om lydene ikke bliver downloadet til klienten. Kan det skyldes noget cache, hvor clienten tror den kender denne server og derfor ikke skal hente noget?

Jeg har set noget omtale af pure_whitelist.txt i andre tråde vedr. dette problem, men den eneste pure_whitelist.txt jeg kan finde i min orangebox, ligger i hl2 folderen. Hvis der skal noget i den, er jeg usikker på hvad det er ... jeg har forsøgt mig frem uden held og kryber nu til korset her og håber på hjælp til at fejlfinde.
Reply
Smid disse to i din server.cfg eller fjern dem helt:

Code:
sv_pure 0
sv_consitency 0
Reply
Tak fordi du træder til igen, realchamp.

Jeg havde fået sat sv_pure 0 ind i løbet af nattens fejlfindingsforsøg, men nu fik jeg tilføjet sv_consitency 0.

Desværre ser det ikke ud til at løse mit problem.
Reply
(03-05-2011, 09:31 PM)Klaus Wrote:  Tak fordi du træder til igen, realchamp.

Jeg havde fået sat sv_pure 0 ind i løbet af nattens fejlfindingsforsøg, men nu fik jeg tilføjet sv_consitency 0.

Desværre ser det ikke ud til at løse mit problem.

Du skal fjerne alt som hedder noget med sv_pure eller sv_consistency.
Du kan prøve at skrive sv_pure ind i selve serveren mens den køre og så viser den dig værdien af det variable. Den skulle helst gerne være lig 0.

Og har du lagt lyd filerne op på din server? Smile
Reply
Efter at have fjernet de to linjer jeg havde sat ind, søgte jeg for en sikkerhedsskyld efter sv_consitency .... og fandt en linje mere hvor den var sat til 1.

Selvom alle spor af de to linjer nu er fjernet er der dog stadig ikke de ønskede lyde.

sv_pure fra consolen viser at værdien er 0
Reply
(03-05-2011, 09:40 PM)Klaus Wrote:  Efter at have fjernet de to linjer jeg havde sat ind, søgte jeg for en sikkerhedsskyld efter sv_consitency .... og fandt en linje mere hvor den var sat til 1.

Selvom alle spor af de to linjer nu er fjernet er der dog stadig ikke de ønskede lyde.

sv_pure fra consolen viser at værdien er 0

Genstartede du serveren før du prøvede igen?

Og hvad står sv_allowupload & sv_allowdownload til?

Og har du noget lignede zBlock på serveren?

Og lagde du lydfilerne ind på serveren? Smile

Reply
ja jeg genstarter serveren, hver gang jeg har pillet i cfg filer. Jeg starter endda clienten fra scratch i et desperat forsøg på at sikre mindst mulig caching - uden at kende til effekten af det.

Der er ingen spor af sv_allowupload & sv_allowdownload i server.cfg.

Jeg har ikke zBlock på serveren.

Edit: Slåfjel - klebager
Reply
(03-05-2011, 09:46 PM)Klaus Wrote:  ja jeg genstarter serveren, hver gang jeg har pillet i cfg filer. Jeg starter endda clienten for scratch i et desperat forsøg på at sikre mindst mulig caching - uden at kende til effekten af det.

Der er ingen spor af sv_allowupload & sv_allowdownload i server.cfg.

Jeg har ikke zBlock på serveren.

Okay. Hvad med de lyd filer? Fulgte der ikke sådan nogle med da du hentede det plugin? Og har du hentede alle filerne og lagt dem ind i de rigtige mapper? Smile Bare lige for at sikre sig at det er installeret korrekt. Der er en guide til hvor filerne skal ligge hvis du kigger på det link, som du sendte i dit første indlæg i denne tråd. Smile
Reply
De downloadede lydfiler ligger og ser glade ud i .....\orangebox\cstrike\sound\quake. Jeg har lige dobbettjekket (igen).

Jeg har tilstræbt at følge guiden trin for trin - men det er glimrende du checker når vi nu forsøger at fejlfinde Smile
jeg går ud fra det er ligegyldigt om jeg logger på serveren via Lan eller internet når vi tester?
Reply
(03-05-2011, 09:52 PM)Klaus Wrote:  De downloadede lydfiler ligger og ser glade ud i .....\orangebox\cstrike\sound\quake. Jeg har lige dobbettjekket (igen).

Jeg har tilstræbt at følge guiden trin for trin - men det er glimrende du checker når vi nu forsøger at fejlfinde Smile
jeg går ud fra det er ligegyldigt om jeg logger på serveren via Lan eller internet når vi tester?

Ja om det er lan eller internet burde ikke have nogen betydning.

Du skulle vel ikke havde cl_downloadfilter none eller nosound i din klient's cfg?

Du har sv_consistency 1 til.

Code:
rcon sv_consistency 1
13:08:10 sv_consistency
13:08:10 "sv_consistency" = "1"
          replicated
          - Whether the server enforces file consistency for critical files
Reply
Oh - du har fat i noget her Smile

Jeg fandt følgende i min klients cfg:

cl_downloadfilter "nosounds"

Jeg har faktisk ikke pillet i config filen bortset fra det jeg har sat inde i spillets GUI.

Skal jeg bare slette ovenstående helt?
Reply
(03-05-2011, 10:08 PM)Klaus Wrote:  Oh - du har fat i noget her Smile

Jeg fandt følgende i min klients cfg:

cl_downloadfilter "nosounds"

Jeg har faktisk ikke pillet i config filen bortset fra det jeg har sat inde i spillets GUI.

Skal jeg bare slette ovenstående helt?
Ja fjern cl_downloadfilter Smile Så burde du gerne downloade de lyde, som ligger på serveren.

Jeg skriver det lige igen her, hvis du ikke så at jeg havde redigeret mit tidligere indlæg:
Code:
rcon sv_consistency 1
13:08:10 sv_consistency
13:08:10 "sv_consistency" = "1"
          replicated
          - Whether the server enforces file consistency for critical files
Dvs. at sv_consitency er lig 1 Smile Den skal være lig 0.
Reply
Jeg har tjekket server.cfg 8 gange (cirka) og der var ingen sv_consistency.

I min nød besluttede jeg så at sætte

sv_consistency 0

ind i filen, hvilket blot resulterede i at når jeg skrev "sv_consistency" i consolen for at se dens værdi skrev den følgende:

Code:
sv_consistency
( def. "1" )"sv_consistency" = "0"
replicated

Så det er nu slettet fra server.cfg igen, men jeg går ud fra den må blive sat i en anden fil ... jeg ved bare ikke helt hvor jeg skal begynde med at lede.

På klientsiden har jeg slettet cl_downloadfilter "nosounds" fra config.cfg uden at det ser ud til at have haft en betydning.

Ved en nærstudering af server.cfg har jeg fundet følgende:

Code:
sv_minrate 0
sv_maxrate 0
decalfrequency 10
sv_maxupdaterate 60
sv_minupdaterate 10

har det nogen betydning?
Reply
Siger din client console noget med rødt? (når du er inde på serveren)
[Image: b_350_20_692108_381007_FFFFFF_000000.png]
I only have 1 server Sad
Attack2
Reply
Ja den siger "Failed to load sound "quake\headshot.mp3", file probably missing from disk/repository"
og den siger det samme for de andre lydfiler - blot med andre filnavne, naturligvis
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 4 Guest(s)