(01-02-2011, 02:57 AM)flexi Wrote: (01-02-2011, 02:11 AM)realchamp Wrote: Jeg har en VPS derinde
Altså angående RAM skulle det ikke være et problem på nogle af de servere der.
Det der kommer til at knibe er CPU. 1.8GHz er lige i underkanten til en 24slots server. (LARGE X4).
Og deres harddisk plads er også helt fint til mange installationer og backup. Jeg vil sige mindst 2.2GHz til 24slots, da jeg selv kørte en 20slots server på 2.2GHz og den havde plads til ihvertfald 4 slots mere.
ok tænker også på flere game servere ca 10 stk
tror du den her er god nok til 24 slots/10 servere
ProServer POWER
eller skal den være støre?
Hvis processoren er magen til denne her:
http://ark.intel.com/Product.aspx?id=42928 (google udfra processor nummeret på dit link)
Så skulle du gerne kunne køre 4stk 30slots 66tick servere. (én server på hver kerne). Jeg ved ikke om du har lyst til at overload den, mens ellers kunne du sagtens tage de 40slots på hver kerne. Det kunne være lige så godt som det andet. Det kommer lidt an på hvilket gameplay mods du ligger på; deathmatch eller lignede.
Dog ville det nok kunne give noget ustabilitet, men du kan selv prøve at finde den grænse hvor kvaliteten af serveren bliver dårlig.
RAM og harddisk er helt fint og skulle slet ikke være et problem eller noget, som du skulle bekymre dig om.