SRCDS Steam group

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
fps på kun 64
ja jeg har installeret en source srcds server med mani admin og quake sounds...
problemet kom faktisk allerede efter server opsætning (mener jeg at kunne huske) min frame pr sek er røget fra 256 ned på 64.. er der et eller andet sted man kan styre det? jeg er ikke lige stødt på nogen steder, kun i server.cfg filen og der er den sat til fps_max 300 :S

nogen gange er den på 256 frames men primært står den på 64
Reply
Du skal bruge en timer, med andre ord en FPS Booster. Der er forskellige metoder, at gøre det på.

Men prøv først og fremmest, at sætte fps_max til 0
Code:
fps_max 0

Og fortæl mig hvor meget du får. Du kan skrive det direkte i konsolen, for at være sikker på at det ikke bliver overskrevet af noget andet.
Reply
Det er vel kun på windows man skal bruge en FPS Booster ik realchamp?
sonor læs det her :D
Code:
Uheldigvis, vil begge disse servere ikke køre med disse FPS indstillinger under Win32, uden endnu en ændring. For at serveren, aktivt kører med de specificerede indstillinger, skal der være én højopløsnings timer kørende på computeren.

Normalt kører styresystemet med en lav-opløsnings timer, der kun kan give omkring 100 FPS.

Ved at have Windows Media Player kørende (du behøver ikke afspille noget, den skal bare køre), vil dette tvinge styresystemet til at benytte den hurtige timer, og dermed gøre det muligt at køre med 1000 FPS. Windows Media Player kræver omkring 5MB RAM mens den ikke laver noget, så det er ikke så slemt. Du kan også køre en Macromedia SWF-fil i Internet Explorer, det har den samme effekt.
Taget fra http://supportwiki.steampowered.com/wiki/Optimizing_a_Dedicated_Server:da
[Image: b_350_20_692108_381007_FFFFFF_000000.png]
I only have 1 server Sad
Attack2
Reply
(12-01-2010, 09:00 PM)klausenbusk Wrote:  Det er vel kun på windows man skal bruge en FPS Booster ik realchamp?
sonor læs det her Big Grin
Code:
Uheldigvis, vil begge disse servere ikke køre med disse FPS indstillinger under Win32, uden endnu en ændring. For at serveren, aktivt kører med de specificerede indstillinger, skal der være én højopløsnings timer kørende på computeren.

Normalt kører styresystemet med en lav-opløsnings timer, der kun kan give omkring 100 FPS.

Ved at have Windows Media Player kørende (du behøver ikke afspille noget, den skal bare køre), vil dette tvinge styresystemet til at benytte den hurtige timer, og dermed gøre det muligt at køre med 1000 FPS. Windows Media Player kræver omkring 5MB RAM mens den ikke laver noget, så det er ikke så slemt. Du kan også køre en Macromedia SWF-fil i Internet Explorer, det har den samme effekt.
Taget fra http://supportwiki.steampowered.com/wiki/Optimizing_a_Dedicated_Server:da

Nej det er ikke nødvendigt på Linux, men der skal så andre metoder til.

Men en anden løsning er at køre Windows Media Player i baggrunden på Windows. Smile
Reply
(12-01-2010, 10:38 PM)realchamp Wrote:  
(12-01-2010, 09:00 PM)klausenbusk Wrote:  Det er vel kun på windows man skal bruge en FPS Booster ik realchamp?
Code:

Men en anden løsning er at køre Windows Media Player i baggrunden på Windows. Smile

Så vil vi gerne høre de andre metoder? Big Grin
I only have 1 server Sad
Attack2
Reply
(12-02-2010, 12:43 AM)klausenbusk Wrote:  
(12-01-2010, 10:38 PM)realchamp Wrote:  
Code:

Så vil vi gerne høre de andre metoder? Big Grin
Kernel!!!
Reply
si si en mediaplayer der står og køre går forskellen hehe
men fps_max 0 gjorde ingen forskel overhovedet ?
Reply
(12-02-2010, 03:20 AM)sonor Wrote:  si si en mediaplayer der står og køre går forskellen hehe
men fps_max 0 gjorde ingen forskel overhovedet ?

Hvis du køre begge dele samtidigt(fps_max 0 & media player), skulle der være en forskelv på FPS.
Reply
ja ca er fordobling?
hmm men kan man ikke droppe mediaplayer?
når jeg har en fps på omkring 500 så får jeg sådan nogle vertical streger tynde små streger, man har sikkert set dem på tv i gamle dage... hvordan får jeg dem væk
Reply
(12-02-2010, 07:15 AM)sonor Wrote:  ja ca er fordobling?
hmm men kan man ikke droppe mediaplayer?
når jeg har en fps på omkring 500 så får jeg sådan nogle vertical streger tynde små streger, man har sikkert set dem på tv i gamle dage... hvordan får jeg dem væk
Hvor får du de streger?
Reply
Code:
[hr]

Kan jeg høre et tak? realchamp Toungue
I only have 1 server Sad
Attack2
Reply
(12-02-2010, 06:51 PM)klausenbusk Wrote:  
Code:
[hr]

Kan jeg høre et tak? realchamp Toungue
Det var ikke det jeg mente.

Men:
Quote:når jeg har en fps på omkring 500 så får jeg sådan nogle vertical streger tynde små streger, man har sikkert set dem på tv i gamle dage... hvordan får jeg dem væk
Reply
Viste jeg da godt Toungue
I only have 1 server Sad
Attack2
Reply
stregerne er i spillet og ikke på serveren, men hmmm det ser ud til jeg hele tiden har haft dem har bare først opdaget dem nu Big Grin
det er jo et helt andet sted jeg skal spørge om hjælp til det, men mindre i altså lige ved det... det må være noget sync problemer :S

øhm
http://da.wikipedia.org/wiki/HR
mit bedste bud heh...
Reply
(12-03-2010, 12:15 AM)sonor Wrote:  stregerne er i spillet og ikke på serveren, men hmmm det ser ud til jeg hele tiden har haft dem har bare først opdaget dem nu Big Grin
det er jo et helt andet sted jeg skal spørge om hjælp til det, men mindre i altså lige ved det... det må være noget sync problemer :S

øhm
http://da.wikipedia.org/wiki/HR
mit bedste bud heh...

Overbelastning på grafik kort eller dårlig skærm? Big Grin
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 4 Guest(s)