SRCDS Steam group

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hosting af flere game server, på samme server!
Hej?

Nu står jeg her med en rimlig server der står på en 100/100 megabit linje, jeg er intraseret i af kunne hoste flere Cs:S servere på min server.. den har fast ip, så regnede med man kunne hoste flere af dem ved at have forskællige porte..

Hvordan går Professionelle dette? de har vel ikke 3-4 vinduere liggene i bundlinjen på deres servere? jeg har læst mig frem til en service skulle kunne gøre dette? hvordan sætter jeg en service op, og hvordan kommer jeg ind til dette hvis det først er sat op?

Jeg håber at få nogle fornuftige svar, da jeg er lidt på bar bund :/

Mvh Philip..
Reply
De har skam 3-4 vinduer i bunden. Men spørgsmålet er om de bruger Windows? Tror da at de alle sammen bruger Linux.

Jeg køre selv nogle servere, jeg har 3 SRCDS.exe i bunden.

Hvis du køre dem som service vil de bare starte op når computeren tændes.

Men du kan hoste dem på forskellige porte. 27015, 27025, 27035 - læg 10 oven i, for hver server du gerne vil have.
Reply
Okay, hvordan ændre jeg så portene for hver server, har kigget lidt men uden at finde noget..
Reply
Jeg har 4 servere kørende.

Her er hvad jeg bruger for at starte hver en af dem. Som du nok lægger mærke til er der -port 27015, -port 27025, -port 27035 og -port 27045.
For hver server jeg laver ligger jeg 10 til porten på den sidste jeg lavet. Grunden er bare, at jeg så slipper for alle problemer med portene osv.

På din første server(port 27015), skal du bare lade være. På den anden skal du bruge -port 27025 i dit batch script eller start linje.

Code:
:: Server #1
C:/srcds/srcds.exe -game cstrike -console +map hoejhus9

:: Server #2
C:/srcds/srcds.exe -game cstrike -console +map hoejhus9 -port 27025

:: Server #3
C:/srcds/srcds.exe -game cstrike -console +map de_dust2 -port 27035

:: Server #4
C:/srcds/srcds.exe -game cstrike -console +map hoejhus9 -port 27045
Reply
Great! okay, tak for hurtig svar..

Har et spørgsmål mere der ikke lægger sig op af dette.. Er der ikke en form for kontrolpanel jeg kan bruge til at administere min server/servere? altså til forskellige tingSmile ?
Reply
Philip Wrote:Great! okay, tak for hurtig svar..

Har et spørgsmål mere der ikke lægger sig op af dette.. Er der ikke en form for kontrolpanel jeg kan bruge til at administere min server/servere? altså til forskellige tingSmile ?

Kommer an på hvordan du vil administrere dem? Hvad tænker på helt præcist på?
Reply
Hvis du mener Admins, bans, osv. Kan du bruge sourcemod + sourcebans.

Også når du hoster på Windows, en god ide vil være at bruge Servercheck, den sørge for dine server hele tiden er oppe Smile http://www.dumbclan.co.uk/forum/index.php?showtopic=5784
Reply
Tror jeg vil prøve at sætte Server Check op!, Tak Smile

Altså et admin panel, der kan kører på serveren, ikke in game, så jeg kan styre stortset alt!

Hvad er der forresten af cmds? in selve server cmd'en`?
Reply
Philip Wrote:Tror jeg vil prøve at sætte Server Check op!, Tak Smile

Altså et admin panel, der kan kører på serveren, ikke in game, så jeg kan styre stortset alt!

Hvad er der forresten af cmds? in selve server cmd'en`?

Styre sort set alt. Hvor fra? Igennem browseren?

Ellers kig på HLSW.(http://HLSW.NET)
Reply
Okaaay!

Sidste spørgsmål, kan man få en form for pingboost til sin server?
Reply
Ja. Du kan bruge -pingboost 3 i din startup linje.

Det skulle give ca. 3ms mindre ping. Ellers er det ikke rigtigt muligt.
Reply
Og jeg kan ikke bare skrive et højere tal? og så bliver det endnu mindere?
Reply
Philip Wrote:Og jeg kan ikke bare skrive et højere tal? og så bliver det endnu mindere?

Den virker ikke rigtigt med mere end 3. Ikke efter hvad jeg har prøvet.
Reply
Okay, det går nok Smile

Mange tak for hurtigt svar.. det har hjulpet meget, :thunksup
Reply
Så lidt Smile
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 6 Guest(s)