06-04-2009, 03:21 AM (This post was last modified: 06-04-2009, 03:40 AM by AlticKova.)
Hey there, i'm running a |source dedicated server|.srcds.. i hope that i can recive some helt with my net settings, so that i can run my server smooth.. I would like to know how many slots i can set i to run, with my 8000/2000 connection... Also would i like to know whitch settings i should set in my server.cfg file, to have the best settings for my connection and computer... I'm running windows xp pro 32bit.. And i have installed Mani Admin Mod + Sourcemod.. My computer is a:
AMD 64 AM2 5000+ 2.6GHZ
6100MB DDR2 PC4200/533
GEFORCE 9600GT 512MB
HARDDRIVE 320GB 7200RPM
550W POWER SUPPLY
NET CARD 10/100/1000
realchamp Wrote:Sådan flyttede lige den. Nu snakker vi bare dansk
Tilbage til dit spørgsmål, du har 2 kerner på din CPU.
Du kan vælge at lade Windows selv flyttet rundt på programmet, eller så kan du selv "assign" programmet til en bestemt kerne.
Okay, grineren nok.. troede at det kun var på engelsk det hele ;D.. Nå men fedt nok.. Du skriver at jeg selv kan assign srcds til en bestemt kerne Hvordan foregår det så lige? Ville det være muligt evt at oprette en samtale med dig istedet for?
Du kan vælge at lade Windows selv flyttet rundt på programmet, eller så kan du selv "assign" programmet til en bestemt kerne.
Okay, grineren nok.. troede at det kun var på engelsk det hele ;D.. Nå men fedt nok.. Du skriver at jeg selv kan assign srcds til en bestemt kerne Hvordan foregår det så lige? Ville det være muligt evt at oprette en samtale med dig istedet for?
Hehe
Hvis du smider /AFFINITY 1 ind foran srcds.exe -game cstrike -console osv.
Så skulle du gerne have den på kerne #1.
Kerne 0 er kernen, som alt andet køre på(normalt).
Hvis du ikke bruger nogen form for kommando, bare køre den standard, vil Windows automatisk ligge den over på kerne et, da CPU forbruget på den anden kerne eventuelt bliver for stor.
Hehe
Hvis du smider /AFFINITY 1 ind foran srcds.exe -game cstrike -console osv.
Så skulle du gerne have den på kerne #1.
Kerne 0 er kernen, som alt andet køre på(normalt).
Hvis du ikke bruger nogen form for kommando, bare køre den standard, vil Windows automatisk ligge den over på kerne et, da CPU forbruget på den anden kerne eventuelt bliver for stor.
Tjooh. kan godt være
Steam eventuelt?
Okay.. Hvis jeg nu starter 2 servere & smider /AFFINITY 1 på begge.. Bliver belastningen så for stor for den kerne? & ja helt sikkert det med steam.. Adder du mig eller omvendt?
Èn kerne kan ca. klare 18slots med 100tickrate. Da du har 2 kerner, kan du køre én 18slots server på hver af dem med 100tickrate.
Hvis du smider det på begge servere og der er nogle stykker inde(summen 18++), vil der nok forkomme lag spikes. Eller tickrate drop.
Hvis du ikke bruger /AFFINITY X, vil Windows, som du bruger selv finde ud af at dele dem lige op, sådan at den der bruger mest CPU gennemsnitligt, vil få den kerne som laver mindst. Og den server som bruger mindst CPU, vil nok blive smidt på kerne 0. Kerne 0 er der hvor styresystemet køre fra, Steam, Msn og hvad du nu ellers har. Jeg sender dig lige mit Steam navn over PM(private message).