SRCDS Steam group

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
SRCDS vil ikke køre
Jeg har lige fået en gammel maskine af en kammrat som jeg ville køre en dedicated l4d server på

Specs:
amd 2400 2ghz
512 mb ram
xp pro

inet 10/10

jeg har tidligere kørt både dedicated og spillet samtidig på min primære maskine 2,4 duo, 2gb ram, uden problemer, lag osv.
den eneste grund til jeg ønsker at hoste på den nye maskine er fordi l4d har det med at crashe en gang imellem( også når jeg ikke kører server, loop sound bug osv...) og da jeg spiller en del leagues er det ikke godt at serveren timer ud imens jeg sidder og ctrl+alt+del.
men jeg har styr på hvordan det skal sættes op osv.

når jeg har installeret l4d vha. hldsupdate tool og brugt verify_all
og lavet shortcut til srcds med D:\l4d\l4d\srcds.exe -console -game left4dead -maxplayers 4 -autoupdate +map l4d_vs_hospital01_apartment -ip -port 27015 -nohltv +sv_lan 0
vil den ikke køre, der popper intet vindue op,absolut ingen ting.
når jeg kører den med et bat script der skulle genstarte serveren såfremt den stopper, bliver den bare ved med at skrive srcds closed or crashed, restarting i en uendelighed.

efterfølgene har jeg prøvet at installere l4d server tool, vil heller ikke starte men modtager ingen fejl beskeder.

Jf. http://www.left4dead411.com/news/2008/11/l4d-servers-and-cheats/
har en server admin rapporteret flg.
"Your guys are not going to believe this but ... I'm running a l4d server on a Celeron 220 (1.3 Ghz monocore) with 512 MB of ram ... The server is running fine with ~50% CPU usage max. Players are not experiencing any kind of lag or what ever..."

nogen der ved om systemets spec simpelthen er for lavt? andre inputs?
på forhånd tak.

edit: nu har jeg prøvet at installere source dedicated server tool og det starter fint og kan sagtens lave en css/hl2 server. jeg hælder lidt til at tro på maskinen mangler ram, og at ovenstående besked mht "Celeron 220 (1.3 Ghz monocore) with 512 MB of ram " er fra l4d demo tiden, før release.
//b0n3y
Reply
Din maskine skulle være fint.

Kan du prøve og opdatere din L4D server?

Prøv med -verify_all i slutningen af din opdaterings linje Smile
Reply
nu vil jeg ikke virke uhøflig, da du bruger din fritid på at hjælpe folk, men har skam TYDELIGT skrevet at jeg har kørt hldsupdate med verify_all og alt er som det skal være. har du nogen andre ideer til hvad der kan være galt?
Reply
Ahh undskyld! Jeg læste det fra en dårlig skærm(opløsningen er helt væk!).

Hmm.... den starter altså ikke op? Og konsollen forsvinder bare meget hurtig? Hvis der er en? Når du har kørt batch scriptet?

Erhm, ved du om din CPU har SSE2 support ellers vil det ikke virke. Da det er en relativt ældre maskine. Og det kræves. Sagde en af mine venner Smile

Og er du sikker på at srcds.exe ligger i D:/L4D/L4D?

Ved mig ligger det sådan her:
C:\srcds\l4d

Og i min srcds mappe har jeg installeret de andre spil, skulle ikke betyde noget, da L4D har sine egne.

Min start linje er:
Code:
start /HIGH /affinity 1 srcds.exe -game left4dead -console +map l4d_airport01_greenhouse -tickrate 66

I et batch script.

Prøv at skriv det ind i et batch script og lig det ind i samme mappe, som din srcds.exe. (Og programmet left4dead.exe).

Og kør så scriptet. Så skulle det gerne virke.

Det antal RAM skulle også være nok! Men for en sikkerheds skyld, hvis du har 1gb ekstra RAM eller bare yderligere 512MB RAM, så prøv med det. Smile

- realchamp.
Reply
altså alt ligger som det skal, har fået 2 kammerater til at dobbelt tjekke alt, en af dem nævnte at det kunne være processoren ikke understøttede sse efter som jeg sagtens kunne køre en css server på maskinen. jeg vil lige tjekke når jeg får tid, er der andre processor specifikke ting srcds kræver for at køre l4d?

ellers så har jeg fået skaffet et bundkort med en p4 så skal bare lige have fundet nogle ddr2 ram og et pci express kort så burde det virke Smile

tak for hjælpen
//b0n3y
Reply
b0n3y Wrote:altså alt ligger som det skal, har fået 2 kammerater til at dobbelt tjekke alt, en af dem nævnte at det kunne være processoren ikke understøttede sse efter som jeg sagtens kunne køre en css server på maskinen. jeg vil lige tjekke når jeg får tid, er der andre processor specifikke ting srcds kræver for at køre l4d?

ellers så har jeg fået skaffet et bundkort med en p4 så skal bare lige have fundet nogle ddr2 ram og et pci express kort så burde det virke Smile

tak for hjælpen
//b0n3y

Altså, hvis du er 110% sikker på at det er skrevet rigtigt ind osv. skulle der ikke være et problem med.

Men få at være 150% sikker, kan du så ikke adde pause i slutningen af batch scriptet?

Så kan du se, hvad der står i det. Smile

Men jeg vil nok gætte på, at det er hardwaret.

Jeg tror ikke det kræver mere, at køre L4D. Jeg er ikke helt sikker på dette.

Jeg køre det absolut fint med min stationær med 2GB DDR2 ram. Intet problem overhovedet.
Reply
Tjah, måske sku du hælde 256mb ekstra ram i (bare for en sikkerhedsskyld) for 512mb holder ikke 100% i længden.. Det må være en Athlon XP processor som du har, siden at den hedder 2400+ ... Har selv en AMD 64 3200+ og den kører serveren uden problemer!
Slå den med jeres fiberforbindelser...

[Image: 1308107839.png]
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 2 Guest(s)