SRCDS Steam group

Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 1 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Opstarting af hosting firma!!
Hey

Jeg ved godt at i alle sammen ikke bryder jer særlig meget om mig, men ville gerne høre lidt om hvordan det er at starte sit eget hosting firma. jeg har lavet nogle punkter som ville være dejligt at få svar på.

1. Hvor meget kræver det at skulle starte et firma (Med hensyn til lovgivning osv)

2. Hvor dyrt er det ?

3. Hvor mange ville være smart at have med i firmaet ?

4. Hvad kræver kunderne ? (hvad kan man være bekendt at sælge)

5. Hvor meget skal man starte med at investere i før at det er et hosting firma ?

6. Hvordan vælger man priser på de forskellige ting ? (udfra omkostninger ?)

7. Hvordan har i eventuelt selv gjord? (nu og tidligere)

8. Hvad et vigtigt at huske ?

Hvis nogle af jer har nogle gode råd osv så må i meget gerne skrive !

Mvh Csshosting/Casper

på forhånd tak Smile
Reply
1. Du skal registrerers som firma. Det er fks sådan noget som kapital, regnskab, osv
2. Medmindre du hæfter for alt selv, så er det vist nok 250k for at lave et aps.
3. Det kommer vel and på om du kan klare det hele selv? Eller ej?
4. Hosting panel, 99.99% uptime. Prof hjemmer side. Support der ved hvad de taler om.
5. Så meget du skal bruge på en udstyr?
6. Jeg ville nok gå efter omkostinger + 5% eller noget i den stil
7. -----
8. At det ikke er en leg. Hvis du tro det er en leg eller for sjovt tager du gruligt fejl og det kan gå meget galt.
Reply
Mit eneste råd er at lade hver med at starte et. Udfra de spørgsmål du har stillet tvivler jeg på dine færdigheder samt ambitioner og motivation på længere sigt.
Jeg tror heller ikke på den anden side at du er over 18 år, så der ville opstå nogle juridiske problemer. Angående indlejring af datacenter og andre faciliteter tror jeg ikke du har erfaring nok til at starte det. Og slet ikke økonomisk overblik.
Reply
(04-26-2010, 11:18 PM)realchamp Wrote:  Mit eneste råd er at lade hver med at starte et. Udfra de spørgsmål du har stillet tvivler jeg på dine færdigheder samt ambitioner og motivation på længere sigt.
Jeg tror heller ikke på den anden side at du er over 18 år, så der ville opstå nogle juridiske problemer. Angående indlejring af datacenter og andre faciliteter tror jeg ikke du har erfaring nok til at starte det. Og slet ikke økonomisk overblik.

Men ja. Tro bare du skal lytte til det her Big Grin
Reply
Ja jeg vil heller ikke selv starte et firma... ville bare høre en masse om jeres erfaringer med det for at få en bedre forståelse for det Big Grin
Reply
1. Det kræver en røv masse tid, jeg har selv gået ned en enkelt gang pga. stress, fordi jeg havde firma, kæreste, venner, skole og arbejde (og kunne ikke få det til at hænge sammen). Ifølge loven kan du sagtens have et uregistreret firma (et firma uden CVR), så længe at din omsætning IKKE overstiger 50.000 pr. år. Omsætning = indtægter + udgifter. Mit eget firma er sikkert allerede røget over den grænse, men vi har også CVR heldigvis Big Grin. Men tænk dig grundigt om!
2. Prisen kan variere tungt. Det koster ikke en skid at leje en lorteserver i Tyskland eller England, så det kan du jo prøve. Hvis du skal hoste i Danmark, så er det økonomisk svarende at købe dine egne servere og smide i et center. Dog er dette en langt større økonomisk basker, da nutidens rackservere kan være rimeligt dyre, hvis du skal have en stabil og kraftig server.
3. Prøv dig selv til at starte med, eller måske en ven og analyser behovet for flere ansatte
4. Hvad i alverden mener du med det? Kundetilfredshed opnåes, hvis dine kunder føler at i er erfarne og hjælpsomme
5. Jeg ville starte med et par tusind hvis det er i Tyskland/England. I DK ville jeg skyde 10000 i det til en start.
6. Mit eget firma har bestemt prisen ud fra antal slots, lejeperiode og type (ffa/cw)
7. Uddyb Smile
8. At kunderne har ret Big Grin

Ask for more
Slå den med jeres fiberforbindelser...

[Image: 1308107839.png]
Reply
Okay lol554 det lyder nice at du har dit eget Big Grin

Jeg har min egen server men hvor er det billigt at stille den ?
Reply
Billigt?
Reply
(04-29-2010, 06:34 PM)Csshosting Wrote:  Okay lol554 det lyder nice at du har dit eget Big Grin

Jeg har min egen server men hvor er det billigt at stille den ?

Det eneste råd jeg kan give, er at ringe rundt, google, osv. Umiddelbart så kan Jay.net tilbyde nogle fornuftige priser

Reply
At havde en server i Danmark er røv dyrt for at sige det mildt.

Min anbefaling, sæt den i sverige eller tyskland.
Reply
(04-29-2010, 08:02 PM)Nisd Wrote:  At havde en server i Danmark er røv dyrt for at sige det mildt.

Ja og så skal man tilbyde det i Sverige eller Tyskland. Jeg betaler fandme ikke for en server der står i udlandet!
Reply
(04-29-2010, 08:02 PM)Nisd Wrote:  At havde en server i Danmark er røv dyrt for at sige det mildt.

Hvis du har den rigtige aftale med en udbyder, så kan det faktisk sagtens svare sig Smile

Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 4 Guest(s)