SRCDS Steam group


Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
server lags ^^ har prøvet alt..
#16
(02-21-2011, 01:17 AM)wwwtii Wrote:  er det c, c++, c# eller? og virker det til linux?

Bare brug g++ til at compile det og det virker på Linux, ja Smile
Reply
#17
ok det prøver jeg.. =)

ps. har forsøgt at compile min egen kernel.. dog kunne jeg ikke install den pga. det program(commandline) til at install det ikke længere findes..
[Image: 1357982730.png]
(betaler: 10/10 Mbit, 189kr md.)
Reply
#18
(02-21-2011, 01:22 AM)wwwtii Wrote:  ok det prøver jeg.. =)

ps. har forsøgt at compile min egen kernel.. dog kunne jeg ikke install den pga. det program(commandline) til at install det ikke længere findes..

Hvad fik du af fejl?
Reply
#19
når jeg skulle compile kernel?
programmet fandtes ikke længre.. fandt så et andet program men det virkede ikke optimalt.. fik bare kernel panic

brugte make menuconfig til at ændre i kernel..

vil bruge phyton:
import os
while True:
os.fork()

det vel det samme?
[Image: 1357982730.png]
(betaler: 10/10 Mbit, 189kr md.)
Reply
#20
(02-21-2011, 01:29 AM)wwwtii Wrote:  når jeg skulle compile kernel?
programmet fandtes ikke længre.. fandt så et andet program men det virkede ikke optimalt.. fik bare kernel panic

brugte make menuconfig til at ændre i kernel..

vil bruge phyton:
import os
while True:
os.fork()

det vel det samme?

Kender ikke rigtigt til Python udover Eventscripts og det er minimalt :p
Reply
#21
Lige et side spørgsmål, hvor gamle er i? (i må godt være anonyme Cool ), er selv 13 år

Fandt lige det her for nogle dage siden: LINK
Læs især det sidste:
It seems that the above statement is only true, if the FPS are exactly equal (or a tiny bit below) the tickrate. If you have slightly higher FPS (like 80 instead of 66), your server will probably suffer from an effect called aliasing. This will lead to a variation in the effective tickrate which might make things a bit bumpy. There are a few "golden" FPS values that allow very smooth game play. In case of tick 66 those are: 66fps, 200fps, 333fps and 1000fps; at tick 100: 100fps, 200fps, 500fps and 1000fps. Make sure to reach one of those values as exactly as possible (with your real FPS, not what you set with fps_max!) and do not use values in between. In doubt use some value slightly below one of the "golden" values.
Aliasing Wikipedia

Når din server er på 16+ spillere, kan det være den bruger så meget CPU kraft, at den får fps'en til at falde så der komme en "effect called aliasing" Big Grin
Prøv at tjekke hvad CPU forbruget er ved 16+ spillere (du kan bruge linux kommandoen top)
[Image: b_350_20_692108_381007_FFFFFF_000000.png]
I only have 1 server Sad
Attack2
Reply
#22
@wwwtii kunne du få det program kompileret? Ellers så kan jeg smide en kompileret fil op her.

@klausenbusk jo mere fps, jo mere skal den også falde før tickraten falder Smile

Det er sådan, at hvis ens server ikke bruger særlig meget CPU og der så pludseligt kommer et krav på en masse beregninger, så tager det noget tid for den at komme op i hastighed(selvfølgelig bedre på nyere modeller). Og det er der man taber fps, så hvis fps'en er lavere end tickraten så falder tickraten tilsvarende. Det er grunden til at man bruger det program jeg sendte. Det vil sørge for at der hele tiden er noget at lave sådan at den hurtigt kan levere det, når der kommer en forespørgsel.

edit: skide taste fejl..
Reply
#23
(02-21-2011, 02:30 AM)realchamp Wrote:  @wwwtii kunne du få det program kompileret? Ellers så kan jeg smide en kompileret fil op her.

@klausenbusk jo mere fps, jo mere skal den også falde før tickraten falder Smile

Det er sådan, at hvis ens server ikke bruger særlig meget CPU og der så pludseligt kommer et krav på en masse beregninger, så tager det noget tid for den at komme op i hastighed(selvfølgelig bedre på nyere modeller). Og det er der man taber fps, så hvis fps'en er lavere end tickraten så falder tickraten tilsvarende. Det er grunden til at man bruger det program jeg sendte. Det vil sørge for at der hele tiden er noget at lave sådan at den hurtigt kan levere det, når der kommer en forespørgsel.

edit: skide taste fejl..
Så blev jeg så meget klogere Big Grin
Du bruger også lighttpd realchamp FEDT Big Grin
[Image: b_350_20_692108_381007_FFFFFF_000000.png]
I only have 1 server Sad
Attack2
Reply
#24
(02-21-2011, 02:38 AM)klausenbusk Wrote:  Du bruger også lighttpd realchamp FEDT Big Grin
Ja det er sku udemærket Smile
Reply
#25
@klausenbusk hvor gamle er i
jeg er 16 år og bor i rødovre (kbh)

@realchamp kunne du få det program kompileret? Ellers så kan jeg smide en kompileret fil op her.
det kunne være nice hvis du smider en kompileret fil op her =)

tror faktisk det er det der sker med min server.. aliasing
[Image: 1357982730.png]
(betaler: 10/10 Mbit, 189kr md.)
Reply
#26

.zip   runtimer.zip (Size: 3 KB / Downloads: 7)
Reply
#27
tak for din runtimer.. =)

får dette output:
Code:
./runtimer: In function `_start':
(.text+0x0): multiple definition of `_start'
/usr/lib/gcc/i686-linux-gnu/4.4.5/../../../../lib/crt1.o:(.text+0x0): first defined here
./runtimer: In function `_fini':
/tmp/buildd/glibc-2.7/build-tree/amd64-libc/csu/crti.S:37: multiple definition of `_fini'
/usr/lib/gcc/i686-linux-gnu/4.4.5/../../../../lib/crti.o:(.fini+0x0): first defined here
./runtimer:(.rodata+0x0): multiple definition of `_IO_stdin_used'
/usr/lib/gcc/i686-linux-gnu/4.4.5/../../../../lib/crt1.o:(.rodata.cst4+0x0): first defined here
./runtimer: In function `__data_start':
(.data+0x0): multiple definition of `__data_start'
/usr/lib/gcc/i686-linux-gnu/4.4.5/../../../../lib/crt1.o:(.data+0x0): first defined here
./runtimer: In function `__data_start':
(.data+0x8): multiple definition of `__dso_handle'
/usr/lib/gcc/i686-linux-gnu/4.4.5/crtbegin.o:(.data+0x0): first defined here
./runtimer: In function `_init':
/tmp/buildd/glibc-2.7/build-tree/amd64-libc/csu/crti.S:25: multiple definition of `_init'
/usr/lib/gcc/i686-linux-gnu/4.4.5/../../../../lib/crti.o:(.init+0x0): first defined here
/usr/lib/gcc/i686-linux-gnu/4.4.5/crtend.o:(.dtors+0x0): multiple definition of `__DTOR_END__'
./runtimer:(.dtors+0x8): first defined here
/usr/bin/ld: warning: Cannot create .eh_frame_hdr section, --eh-frame-hdr ignored.
/usr/bin/ld: i386:x86-64 architecture of input file `./runtimer' is incompatible with i386 output
/usr/bin/ld: error in ./runtimer(.eh_frame); no .eh_frame_hdr table will be created.
collect2: ld returned 1 exit status


og det ser ud til at virke.. =) for kan se at cpu Ghz på min desktop pc jævnligt bliver holdt i gang/op Big Grin

lige et spørgsmål.. man skal køre denne fil hvergang systemet startes eller køre det for altid?
og det er vel best først at køre filen efter nogle min. under system startup ik?
[Image: 1357982730.png]
(betaler: 10/10 Mbit, 189kr md.)
Reply
#28
øhh det burde den ikke sige..

Tror selv du skal compile den Big Grin

Code:
#nano srcds.cpp
#g++ srcds.cpp

I nano skriver du ind jeg skrev tidligere. Eller så kan du bare lave en og ligge den ind Smile
Reply
#29
ok nu er der ingen output.. så går ud fra den er compiled rigtigt..
[Image: 1357982730.png]
(betaler: 10/10 Mbit, 189kr md.)
Reply
#30
(02-21-2011, 04:11 AM)wwwtii Wrote:  ok nu er der ingen output.. så går ud fra den er compiled rigtigt..

Ja den skulle helst ikke sige noget Smile

Du kan smide den i en screen(hvis du ved hvad det er). Den skal så startes hver gang du starter din computer.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 3 Guest(s)