SRCDS Steam group

Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Portforward
Håber ikke det ser uoverskueligt ud =)

mit problem er:
jeg har en hel masse netværksbroer (forskellige lokale ip'er) som skal have sin egen dedikeret forbindelse ud til omverden.. (via sin egen port)

dette er jo intet problem at gøre manuelt hvis der kun er 3 netværksbroer.. men når der er 1000000 netværksbroer som løbende skal tilføjes begynder det at blive et problem..

derfor søger jeg en metode til.. den selv kan tilføje portforwrds..

har tænkt på to muligheder..:

1.) portforwarder via en linux pc.. hvor den kan hente direkte for db med info'en i.. (via et script)

2.) have en bot til "manuelt" trykke på diverse knapper i settings på switchen.. (hvor den indsætter data i diverse text felter og trykker på diverse add knapper)

kan man evt. gøre dette med en alm. switch du kan købe i føtex.. hvis man blot installer noget andet firmware på den?

hvis man gør det via en linux pc.. skal man så have et netværks kort til hver eneste fysiske server?

ps. alt "portforward data" står i en sql database.. (dvs. ip på netværksbroen, port, etc.)
[Image: 1357982730.png]
(betaler: 10/10 Mbit, 189kr md.)
Reply
Prøv at spørge på eksperten.dk Smile
Smæk dd-wrt på din router, og så kode et shell script som gør det ud vil via ssh Big Grin
[Image: b_350_20_692108_381007_FFFFFF_000000.png]
I only have 1 server Sad
Attack2
Reply
har fundet løsninger =).. køre hele skidtet på en linux server.. hvor jeg kan hente ned fra db..

men..

er dette netkort godt til server brug?
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=4193703

det skal side i min "linux server router" (dhcp server, portforward via iptables)
[Image: 1357982730.png]
(betaler: 10/10 Mbit, 189kr md.)
Reply
Jeg har ikke forstand på netværkskort Big Grin
Men lol554/vrod har nok noget forstand på det...
Men et normalt netværkskort er vel fint? Smile
[Image: b_350_20_692108_381007_FFFFFF_000000.png]
I only have 1 server Sad
Attack2
Reply
som udgangspunkt er et helt normalt netværkskort fint. Hvis du skal have tungere trafik er det dog en meget smartere idé at have 2 NIC's i samme kort så du undgår flaskehalsen i PCI-broen på bundkortet. Til hjemmebrug er der dog intet problem i at bruge onboard. :-)

Jeg har selv en server som kører en virtuel firewall (pfsense). Jeg har så bridget mine NIC's på den måde at den virtuelle firewall kan force mit onboard NIC til at køre WAN, og mit PCI NIC til at køre LAN.
Slå den med jeres fiberforbindelser...

[Image: 1308107839.png]
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)