SRCDS Steam group

Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 2 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
user/root |Dansk|
nu fik jeg oprettet den på det danske forum

Hej alle Jeg var på en tysk hjemme side her i går aftes hved link http://www.ulrich-block.de/?page_id=552
og der skriver de at det ikke er godt at hoste en gameserver på en root konto. I kan se det hved "Installation des Servers"

Tak på forhånd Smile

Tak til dig lol554 for den anden tråd Smile
Reply
og hvad vil du så have hjælp til?
På ubuntu og debian skriver du bare adduser "navn" for at tilføje en bruger Smile
[Image: b_350_20_692108_381007_FFFFFF_000000.png]
I only have 1 server Sad
Attack2
Reply
Det er af sikkerheds grunde. Smile
Reply
Hey tak for jers svar Big Grin

realchamp mender du at der er for meget sikkerhed på en root konto ? Smile)
Reply
Tror han mener at HVIS noen på noen måte hacker SRCDS instancen din, så kan de få tilgang til hele systemet.
Reply
AHHHH så det er best at lave en ny konto med commanden ( adduser "navn" ) eller den konto man laved da man installert systemet ?? Big GrinBig Grin

Tak for svar! Smile
Reply
(01-11-2011, 05:29 AM)tf2-help Wrote:  AHHHH så det er best at lave en ny konto med commanden ( adduser "navn" ) eller den konto man laved da man installert systemet ?? Big GrinBig Grin

Tak for svar! Smile

For at lave en bruger skal du have rodprivilegier, dvs. at du som normal bruger skal skrive "sudo adduser <brugernavn>" (uden <>) for at kunne lave brugeren. Derefter bruger du "sudo passwd <brugernavn>" (uden <>)

En SRCDS-instans kan ikke overtages så der kan opnås root-rettigheder. Der findes dog et plugin til Mattie Eventscripts som kan udføre kommandoer på linux-boksen, men jeg anbefaler på det KRAFTIGSTE at du IKKE bruger dette plugin!
Slå den med jeres fiberforbindelser...

[Image: 1308107839.png]
Reply
"rodprivilegier" er det det samme som root ?

er "sudo" commander til den konto man har oprettet den gang man installert systemet og hved root kontoen kan man bare nøjes med at skrive "adduser" ?? Big Grin
Reply
(01-11-2011, 07:10 AM)tf2-help Wrote:  "rodprivilegier" er det det samme som root ?
Går jeg ud fra han mener Smile
(01-11-2011, 07:10 AM)tf2-help Wrote:  er "sudo" commander til den konto man har oprettet den gang man installert systemet ? Big Grin
På debian (og nogle andre distro) er sudo ikke installeret som standard,
sudo bruges hvis man har behov for at havde root rettigheder f.eks hvis man vil installere en ny pakke. WIKI
(01-11-2011, 07:10 AM)tf2-help Wrote:  hved root kontoen kan man bare nøjes med at skrive "adduser" ??Big Grin
Ja, du kan bare skrive adduser "den nyes brugers brugernavn" hvis du er logget ind som root.
I only have 1 server Sad
Attack2
Reply
Har du oprettet en konto med "adduser" til dine gameserver eller bruger du root kontoen eller den konto du har lavet den gang du installere dit system ?
Nu hver jeg ikke lige hva system du bruger Wink

Ps. Tak for den hjælp jeg får her inde =)
Reply
Har oprettet en konto med adduser, og deaktiveret root brugeren, samt installeret sudo Big Grin
I only have 1 server Sad
Attack2
Reply
Der var en fejl i et addon for noget tid siden, som gjorde det muligt at udføre shell kommandoer på serveren.. Og hvis så serveren kørte på root kunne man jo sagtens ændre root password Wink
Reply
Ok så i foretrækker at man helst opretter en bruger med "adduser" ?

Ps. Er det best at man opretter en ny user på sin root konto eller den konto man laver da man installert systemet ?

Tak for svar =)
Reply
Tjah det er jo potato potato, om man bruger useradd eller adduser. Faktisk så er realchamp og klausenbusk rimelig inkompetente (de har det meste af deres viden fra mig hehe, realchamp er dog mester til srcds). Det er især ikke smart at deaktivere ens root-konto.

Det er ligemeget hvilken konto du bruger til at lave den nye konto på.
Slå den med jeres fiberforbindelser...

[Image: 1308107839.png]
Reply
Tak for svarne så blev jeg en del kloger! xD XD

hva mender du med "potato" kender ikke ordet Smile)
har lige prøvt og add en ny bruger konto men så vil den have nogle oplysninger skal de fylles ud ?

Full Name []:
Room Number []:
Work Phone []:
Home Phone []:
Other []:

Jeg addet den gennem min root konto
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 3 Guest(s)