SRCDS Steam group

Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 3 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[DANSK] [Counter-Strike: Source] Installere SourceRPG
SRCDS.com Tutorials, Installere SourceRPG

Nødvendige ting:
Du skal bruge følgene ting:
Information
SourceRPG er en Python version af den originale CSS:RPG, fra http://www.cssrpg.com.
Men nu som tiderne skifter og Counter-Strike: Source blivet opdateret, følger CSS:RPG ikke med. Det er flere år siden sidste opdatering.
SourceRPG er skrevet og udviklet af Freddukes og det har mange nye spændende funktioner. Der i blandt 18 færdigheder som du kan bruge dine kredits på.
Det har mulighed for MySQL support udover den normale SQLite support. Det kan modificeres ned til det mindste inde i konfigurations filen.
Samt meget andet, inklusiv en dansk oversættelse.

Installation
Først og fremmest skal vi have hentet SourceRPG.
Det kan gøres her: http://addons.eventscripts.com/addons/view/sourcerpg
Du vil finde download knappen lidt længere nede af siden.
Tryk på knappen og gem så .zip filen på skrivebordet, samt udpak den også vist på billedet under.
[Image: installation1.png]

Nu da vi allerede har installeret Eventscripts på vores server, skal SourceRPG simpelt og nemt udpakkes inde i C:/srcds/orangebox/cstrike mappen.
Åben den udpakket fil og du vil finde disse to mapper.
[Image: installation2.png]

Disse to mapper skal kopiers ind i din cstrike mappe, som vist på billedet under.
[Image: installation3.png]

Når du så går ind i din addons mappe og videre ind i eventscripts mappen vil du finde en mappe som heddder sourcerpg.
Som kan ses på billedet her.
[Image: installation4.png]

Nu er selve installationen færdig og du kan nu begynde at konfigurere SourceRPG efter dine behov.
Du kan finde konfigurations filerne inde i cstrike/cfg/sourcerpg mappen.
Konfigurations filen bliver først lavet når serveren er blevet startet.

Før at SourceRPG er funktions dygtigt skal du ind i din autoexec.cfg, som du finder inde i cstrike/cfg biblioteket.
Hvis det står sådan at du ikke har en autoexec.cfg fil kan du roligt selv lave en.

Skriv denne kommando ind i filen og gem den. Derefter genstart serveren.
Code:
es_load sourcerpg

Tillykke du har nu installeret SourceRPG!

Opdateringer:
  • Ingen endnu.

Kredits:
  • Realchamp - Ansvarlig og har lavet denne guide.

Half-Life 2, Counter-Strike Source and Day of Defeat Source are trademarks and/or registered trademarks of Valve Corporation.
Copyright ©2010 SRCDS.com
Hvad er command i chat til rpg_admin, og hvad er kommandoen for at binde den til en tast?
(08-12-2010, 12:46 AM)ap2670 Wrote:  Hvad er command i chat til rpg_admin, og hvad er kommandoen for at binde den til en tast?

Der er vist ikke nogen chat kommando. Ellers prøv med !rpgadmin.

Code:
bind l "say !rpgadmin"
bind key rpg_admin
eller så er det bind key rpgadmin
en af delene virker på min server Smile
(03-07-2011, 03:06 AM)Klaus Wrote:  Jeg har gjort mit bedste for at følge realchamp's anvisninger til installation af både Eventscripts og SourceRPG.

Når jeg starter min scrds server popper følgende fejlmelding op:

The procedure entry point GetCVarIF could not be located in the dynamic link library vstdlib.dll

Beskeden dukker op 7-8 gange, hvorefter serveren starter op. Jeg har spillet en smule mod bots på serveren uden at se tegn på at SourceRPG skulle være fungerende.

Jeg har naturligvis googled til jeg blev blå i hovedet men uden at finde en løsning. Jeg håber I endnu engang kan hjælpe mig.

Vent med at spilde tid på ovenstående - jeg tror jeg har fundet fejlen. Jeg melder tilbage.
Tror det er en fejl i Eventscripts. Jeg tror du skal opdatere det Smile
Jeg fandt fejlen - jeg havde været idiot og downloaded forkerte RPG filer ... jeg havde vist for mange vinduer åbne i mit forsøg på at vælge RPG script og hoppede i det forkerte da jeg skulle downloade.

Nu ser det rent faktisk ud til at fungere, men jeg får en ordentlig omgang fejlmeldinger i scrds consollen når jeg starter serveren. Jeg poster om det senere, men prøver lige at undersøge om det er noget jeg selv kan løse først.
(03-07-2011, 03:40 AM)Klaus Wrote:  Jeg fandt fejlen - jeg havde været idiot og downloaded forkerte RPG filer ... jeg havde vist for mange vinduer åbne i mit forsøg på at vælge RPG script og hoppede i det forkerte da jeg skulle downloade.

Nu ser det rent faktisk ud til at fungere, men jeg får en ordentlig omgang fejlmeldinger i scrds consollen når jeg starter serveren. Jeg poster om det senere, men prøver lige at undersøge om det er noget jeg selv kan løse først.
Du kan da bare smide fejl beskederne er ind Smile

Er det noget med wait commands? Smile
Tak champ.

Nu fik jeg endelig tid til at teste ordentligt. Der var lige noget familiehalløj der greb om sig.

Det ser ud til at køre - selvom der så vidt jeg har kunnet læse mig til i andre tråde og fora vist er problemer med bl.a. gravity efter en update af scrds, som endnu ikke er blevet rettet af sourceRPG holdet? Min søn, der har valgt at der skal være RPG på den ene af vores servere, siger dog at "longjump" virker fint.

Jeg har i hvert tilfælde testet at jeg får xp/levels og skills.

Der kommer en ordentlig omgang fejlmeldinger når jeg starter scrds og jeg kan ikke copy and paste derfra, så I får lige et screenshot af dem der ser vigtigst ud.
http://img844.imageshack.us/i/screenshot1ub.jpg/

Når spillet kører kommer disse fejl i scords consolen - jeg gætter på de kom da min søn benyttede sig af longjump:
http://img841.imageshack.us/f/screenshot2db.jpg/

Hvis fejlene kun oprtræder i konsollen kan det muligvis være ligegyldt. Men hvis de kan og bør rettes vil det være dejligt med nogle idéer til hvordan jeg skal gribe det an.
(03-07-2011, 08:12 AM)Klaus Wrote:  Tak champ.

Nu fik jeg endelig tid til at teste ordentligt. Der var lige noget familiehalløj der greb om sig.

Det ser ud til at køre - selvom der så vidt jeg har kunnet læse mig til i andre tråde og fora vist er problemer med bl.a. gravity efter en update af scrds, som endnu ikke er blevet rettet af sourceRPG holdet? Min søn, der har valgt at der skal være RPG på den ene af vores servere, siger dog at "longjump" virker fint.

Jeg har i hvert tilfælde testet at jeg får xp/levels og skills.

Der kommer en ordentlig omgang fejlmeldinger når jeg starter scrds og jeg kan ikke copy and paste derfra, så I får lige et screenshot af dem der ser vigtigst ud.
http://img844.imageshack.us/i/screenshot1ub.jpg/

Når spillet kører kommer disse fejl i scords consolen - jeg gætter på de kom da min søn benyttede sig af longjump:
http://img841.imageshack.us/f/screenshot2db.jpg/

Hvis fejlene kun oprtræder i konsollen kan det muligvis være ligegyldt. Men hvis de kan og bør rettes vil det være dejligt med nogle idéer til hvordan jeg skal gribe det an.
Hvis det virker så er det ikke noget at bekymre sig om.

Ham som har lavet det har pt. ikke tid til at opdatere det hele tiden.
Men jeg kan da lige spørge ham angående gravity. Jeg skulle mene at det hele burde virke - eller det gjorde det sidst jeg brugte det Smile

Super... jeg tror det var i den forum-tråd hvor han udgav scriptet jeg læste det ... men jeg gik ikke i detaljer eftersom det ikke beskrev det problem, jeg troede jeg havde Smile

Tak... vi ser hvordan det går efterhånden som han får brugt serveren lidt mere med vennerne.
(03-07-2011, 08:36 AM)Klaus Wrote:  Super... jeg tror det var i den forum-tråd hvor han udgav scriptet jeg læste det ... men jeg gik ikke i detaljer eftersom det ikke beskrev det problem, jeg troede jeg havde Smile

Tak... vi ser hvordan det går efterhånden som han får brugt serveren lidt mere med vennerne.

Bare i orden Smile
Hvordan laver jeg mig selv til rpgadmin? Smile
Du skal bruge es_auth eller sådan noget. Smile
Måske er der også en fil du skal redigere i. Kig i din addons mappe. Smile
Hej igen.
når jeg prøver at bruge en console command som fks "rcon rpg_setlvl auv2 100" siger den at det er en unknown command, nogen forslag? Smile
Ja, du skal være autoriseret før kommandoerne virker Smile

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)