SRCDS Steam group

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
weird problem with srcds.
okay so i have made my own counter strike source server, everything works fine.

i have forwarded port 27014 in my router,

when i start the server, it loads up fine. when i give my external ip with my port at the end(externalip:27014) to my friends and they try to connect, they recieve the message saying server is not responding.

BUT when i join my own server, sometimes totally random people join the server. this has happend over 5 times now i think, it seems like they alle come from denmark.(where the server is located) when i ask them how they found the server they reply that it just showed up in their server list, like a normal server.

but my friends cant find, or join it..

im using the newest version of hldsupdatetool.

and i have updated the server with all of the latest updates.

i have mani admin plugin installed( version 1.2beta s hotfix 2)

im using a batch script made by booga, which was suggested in this guide:http://forums.srcds.com/viewtopic/8419

my start up line looks like this:

set runcmd=C:\sourceserver\srcds\srcds.exe -console -game cstrike -maxplayers 24 +map de_dust2 -tickrate 100 -port 27014 +ip 192.168.0.2

any help will be much appreciated

thanks in advance
Reply
Hvorfor bruger du port 27014? Sikker på, at den ikke er 27015? Bare brug 27015, det spare dig for en helvedes masse problemer.

Og hvad med firewall?
Reply
windows firewall er slået fra, når jeg skriver -port 27015 i min start instilliinger får jeg den der error message der siger at den ikke kan finde port 27015
Reply
spøjst jeg har lige ændret den til port 27015 og nu får jeg ikke den der error message mere,
Reply
men hvis jeg putter min eksterne ip ind i start kommandoen så får jeg den der couldnt find allocate server udp port fejl.
Reply
skummelhustler Wrote:men hvis jeg putter min eksterne ip ind i start kommandoen så får jeg den der couldnt find allocate server udp port fejl.

Selvfølgelig kan du ikke finde din egen externe ip Wink

Den skal du heller ikke bruge. Du skal faktisk ikke bruge noget som helst med -port 27015 eller -ip xx.x.x.x.xxx i din start linje.

Den eneste grund til at der er port, er at man så kan hoste flere servere på én gang.

Bare lad den køre på port 27015 og lad vær med at bruge nogen -ip xxx.x.x.x.x
Reply
Real, move this to the correct language thread please Smile
~ Mooga ...w00t? - SRCDS.com on Twitter
[Image: 76561197965445574.png]
Please do not PM me for server related help
fqdn Wrote:if you've seen the any of the matrix movies, a game server is not all that different. it runs a version of the game that handles the entire world for each client connected. that's the 2 sentence explanation.
Reply
Hvorfor Mooga? Kan du ikke forstå os? Big Grin

hehe, I will in a second.

Thread Moved.
Reply
takker for hjælpen indtil videre, men min server kommer ikke op på masterserveren, og hvis jeg skriver::

connect externalip:27015 i console i css kan jeg ikke connecte.

kan du hjælpe mig med det?

på forhånd tak
Reply
Ja. Du kan ikke tilslutte dig med din externe IP! Du skal bruge din lan ip til at tilslutte dig den.
(Hvis du er på samme netværk som serveren er)

Og dine venner skal have din externe.
Reply
nope, det virker stadig ikke, der var 2 mærkelige personer fra frankrig der joinede her for lidt siden, men min ven som fik min eksterne ip med port fik bare beskeden connection failed after 4 retries efter at have skrevet connect externerip:port i consolen
Reply
skummelhustler Wrote:nope, det virker stadig ikke, der var 2 mærkelige personer fra frankrig der joinede her for lidt siden, men min ven som fik min eksterne ip med port fik bare beskeden connection failed after 4 retries efter at have skrevet connect externerip:port i consolen

Hvad står der af "Network: XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX"

I din konsol når du starter serveren?
Reply
network ip 192.168.0.2, mode MP, dedicated yes, ports sv 27015 / 27005 Cl
Reply
skummelhustler Wrote:network ip 192.168.0.2, mode MP, dedicated yes, ports sv 27015 / 27005 Cl

Okay. Skulle lige sikre mig at porten var 27015. Wink

Har du nogen firewall? Eller antivirus?
Reply
jeg kører sophos anti virus, windows firewall er slået fra.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)